اخبارداخلی

معاون استاندار کردستان: اقامه نماز جماعت در شرایط کنونی پذیرفتنی نیست

آوای سنت :معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار کردستان گفت: برگزاری تجمعات و مراسم از جمله اقامه نماز جمعه و جماعت در مساجد بدون توجه به توصیه‌های بهداشتی و پزشکی برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا سلامت مردم را به مخاطره می‌اندازد و قابل پذیرش نیست.

حسین خوش اقبال روز پنجشنبه اظهار داشت: تعداد محدودی از هیات امنا و ماموستاهای برخی مساجد استان که عدم تجمع و برگزاری نماز جماعت را رعایت نمی‌کنند در صورت ادامه رفتار این افراد محدود ضمن برخورد قانونی و قاطع نسبت به افشای پشت پرده جریانات و قضایایی که بدون توجه به سلامت مردم اصرار بر برگزاری تجمعات و نماز جمعه و جماعات دارند، اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه هیچ گونه قصور و کوتاهی از طرف هیچ فرد و گروهی پذیرفتنی نیست و با افراد خاطی بشدت برخورد می‌شود، اضافه کرد: براساس اعلام شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، برپایی و اقامه نماز جمعه هفته پیش و هفته جاری در سراسر استان های کشور ممنوع شده است.

خوش اقبال از عنایت و توجه جدی هیات امنای مساجد، روحانیون، امامان جمعه و جماعات و ماموستایان عزیز استان به رعایت مسایل بهداشتی و سلامت مردم در عدم برگزاری نماز جمعه و جماعات تشکر و قدردانی کرد و افزود: در شرایطی که در آن قرار داریم و شیوع ویروس کرونا سلامت مردم را تهدید می کند باید به توصیه های بهداشتی و پزشکی بیش از پیش توجه کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به اینکه اولویت اول مسوولان و مدیران کشور و استان حفظ سلامت مردم است، خواستار همکاری همه جانبه مردم و مسوولان برای جلوگیری از گسترش بیماری کرونا در این استان شد.
بر اساس یک خبر دیگر مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کُردستان از مردم استان خواست از حضور در آرامستان های خودداری کنند.
جمشید اسدی در نامه ای خطاب به شهرداران استان تاکید کرد: به منظور جلوگیری از ایجاد تجمع و بالا رفتن احتمال شیوع ویروس کرونا، محدودیت‌های لازم در راستای عدم حضور شهروندان در آرامستان ها اعمال شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن