اخبارداخلی

مهاجم باشگاه فوتبال ترکیه: باشگاه های فوتبال به خاطر منافع مالی به بی عدالتی علیه اویغورها اعتراض نمی کنند

آوای سنت : دمبا با، مهاجم مسلمان باشاک شهیر ترکیه معتقد است باشگاه های فوتبال از ترس ضرر مالی، بازیکنان خود را تحت فشار گذاشته اند تا از مسلمانان اویغور چین حمایتی نکنند.

طبق گزارش ها، بیش از یک میلیون نفر از مسلمانان قوم اویغور چین به حضور در اردوگاه های کار اجباری محکوم شده اند و گفته می شود دولت چین برای کنترل جمعیت مسلمانان اویغور، زنان آن ها را عقیم کرده است. در پی انتقادات جامعه جهانی از این اقدامات، دولت چین اعلام کرده برای جلوگیری از اقدامات تروریستی، اویغورها را به اردوگاه های کار اجباری تبعید کرده اما اخبار در خصوص عقیم کردن مسلمانان اویغور را بی اساس خوانده است.

دمبا با، مهاجم ۳۵ ساله سنگالی باشاک شهیر ترکیه در خصوص اقدامات ظالمانه دولت چین به مسلمانان قوم اویغور در این کشور واکنش نشان داد.

دمبا با، در مصاحبه‌ای در خصوص حمایت از مسلمانان چین گفت: جنبش «جان سیاهان ارزشمند است» وقتی قدرتمندتر شد که غیرسیاهپوستان و سایر نژادها به آن پیوستند. چه زمانی خواهیم دید که سایر مردم دنیا برای احقاق حق مسلمانان برخیزند؟ می‌دانم فوتبالیست‌هایی هستند که برای عدالت می‌جنگند و فرقی ندارد که دین آنها اسلام، مسیحیت، آیین بودایی یا هر اعتقاد دیگری باشد. بازیکنان فوتبال تحت فشار هستند تا درباره ظلمی که به مسلمانان اویغور چین می‌شود، صحبتی نکنند.

وی در ادامه افزود: اگر در جنبش «جان سیاهان ارزشمند است» ریسک ضرر مالی وجود داشت، هرگز این جنبش شکل نمی‌گرفت. باشگاه آرسنال از جنبش حمایت از سیاهپوستان حمایت کرد اما در خصوص تحت فشار قرار گرفتن اویغورها سکوت کرد زیرا فشار و تاثیر اقتصادی منفی در این‌خصوص وجود داشت.

این فوتبالیست مسلمان سنگالی خاطرنشان کرد: وقتی پای منافع مالی در میان باشد، انسان‌ها چشم‌هایشان را به روی عدالت می‌بندند. پول ارزش بیشتری نسبت به ارزش‌های حقیقی زندگی پیدا کرده است. من فکر می‌کنم باشگاه‌ها، بازیکنان خود را تحت فشار می‌گذارند تا در خصوص ظلم به اویغورهای چین حرفی نزنند، اما وقتی این ناعدالتی را با چشمان خود می‌بینید، چطور ممکن است حرفی نزنید؟

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن