اخبارداخلی

موفقیت سیستان و بلوچستان در کنترل و کاهش مرگ‌ومیر نوزادان

آوای سنت : وزیر بهداشت در بازدید از بیمارستان «علی بن ابی طالب(ع)» زاهدان، گفت: باعث خوشحالی است که اعلام کنیم سیستان و بلوچستان در کاهش مرگ و میر نوزادان موفق بوده است.

 بهرام عین‌اللهی در بازدید از بخش nicu بیمارستان «علی بن ابی طالب(ع) زاهدان اظهار داشت: باعث خوشحالی است که اعلام کنیم سیستان و بلوچستان در کاهش مرگ و میر نوزادان موفق بوده است.

وزیر بهداشت افزود: کاهش مرگ و میر نوزادان به واسطه توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان از جمله ساخت زایشگاه و بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان صورت گرفته که جا دارد از زحمات این عزیزان قدردانی کنیم و این موفقیت بزرگ را تبریک بگوییم.

وی خاطرنشان کرد: در سالیان گذشته شاخص مرگ و میر نوزادان در محدوده دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ۱۵ در هزار تولد زنده بوده که در حال حاضر این شاخص به ۱۱.۸ در هزار تولد رسیده است.

اولویت ما تامین تجهیزات پزشکی در مناطق محروم کشور است

عین‌اللهی گفت: دستگاه سی تی آنژیو ۱۶۰ اسلایس بیمارستان علی بن ابی طالب(ع) زاهدان امروز با اعتبار بالغ بر ۴۶ میلیارد تومان افتتاح شد.

وزیر بهداشت افزود: این دستگاه سی تی آنژیوگرافی فوق پیشرفته با قابلیت تصویربرداری سه بعدی جهت تشخیص و ارزیابی بسیاری از بیماری‌های قلبی، عروقی یا شرایط وابسته به آن‌ها خدمات ارائه می‌دهد.

وی بیان کرد: قبل از این بیماران جهت انجام این خدمات به استان های همجوار اعزام می شدند، که خوشبختانه با افتتاح آن شاهد کاهش سفرهای درمانی خواهیم بود. اولویت ما تامین و توسعه تجهیزات پزشکی در مناطق محروم کشور است./تسنیم

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن