اخبارخارجی

مکرون برای ارتباط کلامی با مسلمانان نماینده تعیین می‌کند

آوای سنت : رئیس‌جمهور فرانسه تصمیم دارد برای انتقال پیام و افکار خود به مسلمانان جهان، نماینده ویژه‌ای را تعیین کند.

به گزارش آوای سنت ؛ به نقل از القدس العربی، در پی حمایت «امانوئل مکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه از هتک حرمت به ساحت پیامبر (ص) و سخنانی که علیه اسلام بیان کرد، بسیاری از کشورهای مسلمان، کالاهای فرانسوی را تحریم کردند.
این امر تهدید بزرگی برای تجارت خارجی فرانسه محسوب می‌شود و به همین دلیل مکرون تصمیم گرفته است برای کاهش احساسات ضدفرانسوی در جهان اسلام نماینده ویژه‌ای را تعیین کند.
«پاتریک وینتور» نویسنده روزنامه گاردین در مطلبی نوشت مکرون سعی کرد در مصاحبه‌ای با شبکه الجزیره مواضع ضداسلامی خود را توجیه کند اما تنها «انور قرقاش» وزیر امور خارجه امارات از وی حمایت کرد.
مکرون همچنین در تماسی تلفنی با «محمود عباس» رئیس دولت خودگردان فلسطین گفت که بین افراط‌گرایی و تروریسم از یک سو و اندیشه اسلامی فرق قائل است.
بسیاری از سران عرب، قتل معلم فرانسوی «ساموئل پتی» که کاریکاتورهای ضداسلامی را در کلاس درس خود نشان داده بود و عملیات تروریستی در نیس فرانسه را محکوم کردند. اما سخنان مکرون در حمایت از این کاریکاتورها به بهانه آزادی بیان، باعث نگرانی مسلمانان شده است.
از همین رو مکرون برای کاهش بدبینی مسلمانان علیه این کشور و نیز به دلیل نگرانی از خسارت به اقتصاد این کشور می‌کوشد وجهه خود را در جهان اسلام، ترمیم کند.
برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن