اخبارداخلی

نخستین کتابخانه سیار سیستان و بلوچستان افتتاح شد

آوای سنت : مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان گفت: نخستین کتابخانه سیار استان با هدف افزایش سرانه مطالعه در ایرانشهر افتتاح شد.

حامد زارعی در مراسم افتتاح نخستین کتابخانه سیار استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: نخستین کتابخانه سیار استان با هدف افزایش سرانه مطالعه در شهرستان ایرانشهر افتتاح شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سیستان و بلوچستان گفت: رساندن کتاب به همه روستاها دشوار است و این امر وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

وی بردن امکانات و منابع کتابخانه به روستاها را یکی از اهداف اصلی راه اندازی کتابخانه سیار عنوان کرد و افزود: این کتابخانه با همکاری دبیرخانه شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی، نهاد کتابخانه های عمومی کشور و اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان راه‌اندازی شده است.

زارعی گفت: از سوی دبیرخانه شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی مبلغ چهار میلیارد ریال برای تهیه خودرو تخصیص یافت و از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی نیز مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال برای فضاسازی و تکمیل آن هزینه شده ضمن اینکه ۳۲۵ میلیون ریال نیز از اعتبارات ابلاغی برای خرید تجهیزات آن هزینه شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان منابع موجود در این کتابخانه را ۷۰۰ جلد عنوان کرد و افزود: این کتابخانه طبق برنامه پیش‌بینی شده هر روز در دو روستا مستقر و به علاقمندان خدمات‌رسانی خواهد کرد./تسنیم

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن