اخبارخارجی

نخست وزیر پاکستان: تلاش هماهنگ در جهان اسلام برای توقف حملات اسرائیل به مسجدالاقصی ضرورت دارد

آوای سنت : نخست وزیر پاکستان سازمان همکاری اسلامی را ترغیب کرده است تا تلاشی هماهنگ برای توقف تجاوزات جاری اسرائیل به مسجد الاقصی و دیگر اراضی اشغالی فلسطین آغاز کند.

 به نقل از « thenews»،شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان سازمان همکاری اسلامی را ترغیب کرده است تا تلاشی هماهنگ برای توقف تجاوزات جاری اسرائیل به مسجد الاقصی و دیگر اراضی اشغالی فلسطین آغاز کند.

در بیانیه مطبوعاتی منتشر شده در این زمینه آمده است که نخست وزیر این دیدگاه را در دیدار با حسین ابراهیم طه، دبیرکل سازمان همکاری اسلامیکه با وی در مکه مکرمه تماس گرفت، بیان کرد.

شهباز شریف تاکید کرد که نباید به اسرائیل اجازه داد مسجدالحرام را بین اقوام مختلف تقسیم کند.

نخست وزیر پاکستان بر تعهد دولت خود برای ارتقای منافع مسلمانان به عنوان سنگ بنای سیاست خارجی پاکستان تاکید کرد.

وی اظهار داشت که پاکستان به عنوان رئیس کنونی شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی، مشتاق ایفای نقش فعالانه در موضوعات مورد علاقه و نگرانی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی است.

شهباز شریف از دبیرکل سازمان همکاری اسلامی به خاطر حمایت مداوم و صریح این سازمان از موضوع کشمیر تشکر کرد.

وی از سازمان همکاری اسلامی خواست تا تلاش های دیپلماتیک را در جهت تسهیل راه حل مسالمت آمیز و پایدار برای مناقشه جامو و کشمیر مطابق با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد و آرمان های مردم کشمیر رهبری کند.

نخست وزیر بر ضرورت ارائه کمک های بشردوستانه فوری به مردم افغانستان تاکید کرد.

شهباز شریف تاکید کرد که سازمان همکاری اسلامی باید تلاش های خود را برای مقابله با اسلام هراسی رو به رشد در جهان افزایش دهد.

نخست وزیر از دبیرکل سازمان همکاری اسلامی برای سفر به پاکستان دعوت کرد. او این دعوت را پذیرفت و همچنین از نخست وزیر برای تصدی پست تبریک گفت.

وی همچنین بر نقش پاکستان در سازمان همکاری اسلامی به عنوان یکی از اعضای موسس و بر حمایت سازمان همکاری اسلامی برای حل و فصل مناقشه جامو و کشمیر بر اساس قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید کرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن