اخبارداخلی
موضوعات داغ

نزدیک شدن دو جنگنده آمریکایی به هواپیمای مسافربری ماهان در آسمان سوریه

آوای سنت: یک مقام اگاه کشوری امروز از حمله دو جنگنده امریکایی به هواپیمای مسافربری ماهان در اسمان سوریه خبر داد.

روز گذشته یک فروند هواپیمای ماهان که از فرودگاه امام خمینی به مقصد بیروت در پرواز بود از سوی دو فروند جنگنده امریکایی که از یکی از پایگاه های نظامی این کشور در منطقه مدیترانه در اسمان سوریه در پرواز بودند، به هواپیمای مسافری ماهان نزدیک شده که سبب شد تا خلبان ایرانی این هواپیما تصمیم به کاهش ارتفاع بگیرد.

یکی از مسئولین در یکی از نهادهای رصد ترافیک هوایی در ابن خصوص چنین توضیح داده است: در اثر این کاهش ارتفاع تعدادی از مسافران لبنانی به دلیل نبستن کمربند دچار مصدومیت شدند، ولی مسافران ایرانی میان مصدومان نبودند.
این مقام اگاه افزود: هواپیمای مذکور پس از نشستن در فرودگاه بیروت سوختگیری کرده و مجدد در حال بازگشت به ایران است.
بنا به اظهارات وی هنوز مشخص نیست که ایا به خلبان هواپیمایی ماهان از سوی این دو جنگنده هشدارهای فرود یا شلیک داده شده یا خیر که پس از برگشتن به فرودگاه امام خمینی و ارایه گزارش ها این موضوع روشن خواهد شد.

همزمان سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در نخستین واکنش رسمی ایران به تعرض نیروی تروریستی آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران گفت: جزئیات این حادثه در دست بررسی است و پس از تکمیل اطلاعات اقدامات لازم سیاسی و حقوقی به عمل خواهد آمد.

در عین حال در تماس مجید روانچی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل متحد عنوان نمود: با آقای گوترش دبیرکل آن سازمان صراحتا تاکید شده است که چنانچه هر حادثه ای در مسیر برگشت برای این هواپیما اتفاق افتد ایران، آمریکا را مسئول آن خواهد شناخت.
این پیام همچنین به سفیر سویس در تهران نیز داده شده است.

پیشتر احتمال داده شده بود که مزاحمت ایجاد شده برای هواپیمای ماهان کار جنگده های اسرائیلی باشد، اما ارتش رژیم صهیونیستی بلافاصله اعلام کرد که این مزاحمت از سوی اسرائیل نبوده است. همچنین در گفتگویی که خلبان هواپیمای ماهان با خلبانان دو جنگنده برای اعلام هشدار جهت رعایت ایمن داشته است، جنگنده‌های مزاحم خودشان را آمریکایی معرفی کرده اند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن