اخبارداخلی

نشست علمای اهل سنت با استاندار خراسان جنوبی

آوای سنت : علمای اهل سنت خراسان جنوبی امروز با استاندار دیدار و گفت وگو کردند.

علمای اهل سنت خراسان جنوبی در نشستی با استاندار از خواسته ها و مطالبه هایشان گفتند و این که این دیدار و نشست باید خیلی زودتر از این ها اتفاق می افتد که جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی نیز از آن ها گلایه کرد و گفت: اگر من تا کنون به دلیل مشغله های کاری بسیار وقت نکرده ام نشستی با شما داشته باشم چرا شما سراغم نیامدید.

در این دیدار صمیمی ابتدا علما و مدرسین حوزه های اهل سنت خراسان جنوبی از خواسته ها و مطالبه هایشان گفتند اما حرف مشترک همه آن ها این بود که همه زیر لوای یک کشور، نظام، پرچم، و رهبری هستیم به همین واسطه باید همه هم و غم خویش را بر خنثی کردن آن چه زمینه تفرقه بین مسلمانان اهل سنت و تشییع را فراهم می آورد بگذاریم که این مهم نیز به وحدت بین اهل سنت و تشییع برمی گردد.

علما و مدرسین حوزه های اهل سنت خراسان جنوبی بر حضور به موقع، منسجم و فعال خویش به همراه برداران اهل تشییع در مناسبت های ملی و مذهبی اشاره کردند و این که گاهی همین حضور و صحبت های وحد آفرین ها آن ها واکنش شبکه های معاند را در پی داشته است.

به گفته آن ها به هر حال اهل سنت خراسان جنوبی با همه دروغ پراکنی ها و هجوم بی امان دشمن در جنگ ترکیبی که به راه انداخته پای نظام و رهبریشان با همه وجود ایستاده اند.

آن ها در این دیدار از پیگیری ها و گره گشایی ها استاندار خراسان جنوبی در زمینه تحقق خواسته هایشان نیز گفتند که از جمله آن ها مولوی، سید محمد عبداللهی، امام جمعه اهل سنت اسدیه بود که به واگذاری ۳۷۵ قطعه زمین به طرح الحاق شهر اسدیه که سال ها راکد مانده بود اشاره کرد.

دیگر اقدام خوبی که وی به آن اشاره کرد صدور مجوز سند مصلی اهل سنت این شهربود که توسط استاندار خراسان جنوبی وارد فاز عملیاتی شدن شده است.

وی فضای شهرستان درمیان به عنوان مرکز ثقل اهل سنت خراسان جنوبی را فضایی اخوت آمیزی و وحدت آفرین عنوان کرد و گفت: به طور حتم وحد حلقه اتصال مسلمانان در این برهه خاص به ویژه در زمانی که به کتاب مقدس مسلمانان توهین می شود وحدت است تا از جدایی این حلقه دشمنان به نفع خویش بهره نبردند.

سید مومن موسوی، از علمای اهل سنت روستای آبگرم گزیک نیز از وحدت بین شیعه و سنی به عنوان دوبال کبوتر یاد کرد که اگر هرکدام از این دوبال دچار ضعف شود نظام اسلامی نمی تواند به آن چه در پی آن است دست یابد.

وی رشد و اعتلای ایران اسلامی را در گروه  ایجاد وحدت و شکر گزاری آن چه داریم دانست.

غلام الله  از علمای اهل سنت نهبندان، وحدت را سرلوحه تعالی در همه امور دانست و خواستار رایگان شدن هزینه آب و برق مسجد اهل سنت این شهر شد.

مولوی مرتضایی از علمای حوزه علمیه اهل سنت نیز بر حفظ وحدت بین اهل سنت و تشییع تاکید کرد و خواستار ایجاد مسجدی برزگتر برای اهل سنت در زمان برگزاری نماز های عیدین شد چرا که مسجد الرسول بیرجند پاسخگوی جمعیت در عیدین نیست.

سید فضل الله فاضلی، امام جمعه اهل سنت گزیک نیز خواسته اش از استاندار ایجاد جایگاه گاز در شهرستان درمیان بود.

عبدالعزیز خالقی، امام جمعه اهل سنت درمیان هم خواسته به توجه بیشتر به روستاییان و عشایر که در این خشکسالی ها دستشان خالی ست برمی گشت.اسماعیلی کاظمی نیز از مدرسان مدرسه علمیه اهل سنت نیز شهادت امام حسین (ع) در دهم محرم به واسطه حفظ بقای اسلام اشاره کرد و از حضور ۸۶ درصدی جامعه اهل سنت خراسان جنوبی در پای صندوق های رای در انتخابات رئیس جمهوری گفت.

وی با گلایه از دیر برگزار شدن نشست استاندار با علمای اهل سنت خواستار توجه به تسهیل شدن روند بهره مندی جوانان از مسکن و ازدواج شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن