اخبارخارجی

نصب مجسمه «قدرت حجاب» در انگلیس

آوای سنت : مجسمه‌ «قدرت حجاب» اثر هنرمند انگلیسی پس از اتمام مراحل پایانی در شهر بیرمنگام انگلیس نصب می‌‌شود.

به نقل از بیرمنگام میل، این اثر هنری که «قدرت حجاب» نام دارد، برای تجلیل از زنان مسلمان ساخته شده است.

لوک پری، هنرمند مشهور انگلیسی، این مجسمه را در مدت ۶ ماه ساخته و از زنان مسلمانی الهام گرفته است که احساس می‌کنند کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند.

این اثر هنری که «قدرت حجاب» نام دارد، یک زن مسلمان با حجاب را به تصویر می‌کشد و روی پایه آن عبارت «حق یک زن است که دوستش داشته باشند و به هر چیزی که انتخاب می‌کند احترام بگذارند» نوشته شده است.

این هنرمند گفت که در صحبت با زنان مسلمان منطقه که احساس می‌کردند کمتر در جامعه به آنها توجه می‌شود در ساخت مجسمه الهام گرفته است. وی گفت: من واقعاً از به نتیجه رسیدن این کار راضی هستم. اما مهم‌ترین چیز بازخوردی است که ما دریافت می‌کنیم که تاکنون عالی بوده است.

وی افزود: ایده این اثر از صحبت با زنان مسلمانی که در بنیاد Community Connect با آنها کار می‌کردم گرفته شد. پری گفت که این اثر هنری باعث دیده شدن زنان محجبه می‌شود و نشان می‌دهد که آنها نیز «قدرتمند، زیبا و قوی» هستند.

او می‌گوید: آن‌ها می‌خواهند بتوانند چیزهایی را به فرزندانشان در محیطی نشان دهند که به آنها احساس ارتباط و اهمیت می‌دهد و به آنها افتخار می‌کند. نه فقط یک تاریخ بی‌پایان از مردان سفیدپوست ثروتمند.

این اثر هنری که ساخت آن تاکنون شش ماه طول کشیده است، در ماه آگوست به بهره‌برداری می‌رسد. مجسمه «قدرت حجاب»(The Strength of the Hijab) در ماه اکتبر در منطقه «اسمت‌ویک» در بیرمنگام نصب خواهد شد. اعتقاد بر این است که این اولین مجسمه در جهان از یک زن با پوشش سر است. این مجسمه پنج متر ارتفاع و حدود یک تن وزن دارد و به سفارش خیریه Legacy West Midlands و از فولاد ساخته شده که گالوانیزه خواهد شد.

نصب مجسمه با موضوع حمایت از زنان محجبه در انگلیس / امادهنصب مجسمه با موضوع حمایت از زنان محجبه در انگلیس / اماده

نصب مجسمه با موضوع حمایت از زنان محجبه در انگلیس / اماده

نصب مجسمه با موضوع حمایت از زنان محجبه در انگلیس / اماده

نصب مجسمه با موضوع حمایت از زنان محجبه در انگلیس / اماده

انتهای پیام

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن