اخبارخارجی

نماز خواندن دانش آموزان مسلمان در فرانسه وحشت در دل مقامات انداخت

آوای سنت : نماز خواندن دانش آموزان مسلمان در حیاط مدارس ابتدایی بحران آفرین شد و مقامات را به واکنش وادار کرد.

تنش ها در فرانسه بعد از اقامه نماز تعدادی از دانش آموزان در داخل مدارس ابتدایی شهر نیس در جنوب این کشور بالا گرفته است و این حادثه را بسیار جدی توصیف کرده اند.

بر اساس گزارش ها، حدود پانزده دانش آموز در پنج مدرسه ابتدایی بین سنین ۹ تا ۱۰ سال در حال اقامه نماز در زنگ تفریح در حیاط مدارس ابتدایی شهر نیس دیده شده اند.

کریستین استروسی، شهردار نیس در نامه ای خطاب به نخست وزیر «الیزابت بورن»  که در حساب توییتر خود منتشر کرد، گفت که تعدادی از دانش آموزان از چندین مدرسه در نیس در وقت استراحت نماز خوانده اند.

در همین راستا،  در بیانیه مطبوعاتی شورای شهر نیس آمده است که مسئله اصلی، اقامه نماز در یک دبستان است که دانش‌آموزان ۹ تا ۱۰ سال در حیاط مدرسه به نماز ایستاده و یک دقیقه به احترام پیامبر سکوت کرده‌اند.

همچنین در بیانیه ای مشترک وزیر آموزش و پرورش با شهردار نیس آمده است که این حملات جدی و نگران کننده است و ما باید در برار نفوذ مذهب در مدارس که مکان‌ های مقدس نظام جمهوری ما هستند، قاطعانه عمل کنیم.

در بیانیه مطبوعاتی آنها آمده است: «مدرسه  پناهگاه همه کودکان فرانسه است و باید از هر گونه نفوذ مذهبی محافظت شود.

وزیر با تشریح احضار اولیای دانش‌آموزان، تعهدات مربوط به بی‌طرفی دینی را یادآور شد و تاکید کرد که قبلاً جلسات سکولاریسم برای دانش‌آموزان در این مدارس تشکیل شده بود.

وی همچنین از افتتاح تحقیقات اداری سازمان بازرسی کل کشور برای احراز دقیق حقایق و نتیجه گیری مفید خبر داد.

اریک سیوتی، رئیس حزب راست‌گرای محافظه‌کار جمهوری‌خواه فرانسه، گفت: «حقایق خطرناکی در مدارس اتفاق می‌افتد و دولت باید فوری مداخله کند.

با این برخوردها، روزنامه فرانسوی «فیگارو» از کل جامعه سوالی را مطرح کرد تا بدانند آیا نماز خواندن مسلمانان در مدارس باید به طور کامل ممنوع شود یا خیر؟

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن