اخبارخارجی

نمایش فیلم موهن به پیامبر (ص) در یکی از مدارس ملبورن

اخراج دانش آموز مسلمان جنجال برانگیز شد

آوای سنت :  به نقل از «گاردین»، یکی از مدارس ملبورن متهم به وادار کردن یک دانش آموز مسلمان به تماشای  فیلم کارتونی شد که در آن پیامبر اکرم (ص) به تصویر کشیده شده است.

پدر این دانش‌آموز در این باره گفت: معلمی در یکی از کالج های شمال ملبورن، ظاهرا یک کارتون کفر آمیز را در کلاس پخش کرده که پیامبر اسلام را به تصویر کشیده است.

به تصویر کشیدن پیامبر در اسلام اکیدا ممنوع است و  به همین دلیل این دانش آموز نگرانی خود را در این زمینه به معلمش ابراز کرد اما این اعتراض منجر به اخراج او شد.

پدر این دانش آموز در یک پست فیسبوکی گفت که اصرار معلم برای پخش این فیلم باعث آسیب روانی دردناک برای دخترش شده است.

او نوشت: دخترم تلاش کرده بود ناراحتی خود را از تماشای این ویدیو ابراز کند، اما متأسفانه معلم اهمیتی نداد و به پخش ویدیو ادامه داد و فرزندم را مجبور کرد آن را ببیند. این مسئله به طرز دردناکی احساسات فرزندم و خانواده‌ام را برانگیخته و ما را در یک آسیب روحی و روانی دردناک قرار داده است.

پدر این دانش آموز همچنین گفت: ما به عنوان مسلمانان نمی توانیم چیزی را که علیه پیامبر گرامیمان، حضرت محمد (ص) باشد، تحمل کنیم.

او خواستار عذرخواهی مدرسه و ارائه توضیح در مورد لزوم پخش این کارتون شده است.

پدر این دانش آموز مسلمان گفت: ما عذرخواهی رسمی می‌خواهیم و باید توضیح داده شود که چرا چنین اتفاقی رخ داده است. ما همچنین خواستار این هستیم که معلم از کار در مدرسه تعلیق شود و تحقیق و تفحص درباره او صورت بگیرد.

سخنگوی اداره آموزش ویکتوریا به گاردین گفت که بررسی این حادثه در حال انجام است  و حمایت کامل از هر دانش آموزی که تحت تاثیر این اقدام قرار گرفته است، ارائه می شود.

فیلم نمایش داده شده مجموعه ای از نمونه‌های مورد استفاده در کلاس در مورد «رسانه‌های ترکیبی» و تأثیرات آن بر رسانه‌های اجتماعی بود.

شورای اسلامی ویکتوریا در بیانیه ای اعلام کرد که اعضای جامعه مسلمانان ملبورن از این حادثه بسیار ناراحت شده اند.

این شورا گفت که با اداره آموزش و پرورش و مدرسه ملاقات کرده و از آنها قول گرفته است تا موارد مشابه برای دانش آموران مسلمان تکرار نشود

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن