اخبارداخلی

نماینده اهل سنت مجلس:شرایط ناگوار معیشت مرزنشینان

رحیمی جهان آبادی:قاچاق و ناامنی از آثار مشکلات معیشتی مرزنشینان

آوای سنت: دکتر جلیل رحیمی جهان‌آبادی عصر دیروز یکشنبه (۱۴ مهر ۹۸) در نطق میان‌ دستور جلسۀ علنی مجلس شورای اسلامی با ابراز نگرانی از وضعیت مرزنشینان گفت: اگر مرزنشینان شرایط مناسبی در زمینه معاش نداشته باشند، با گسترش پدیده قاچاق و ناامنی در مرزها روبرو می‌شویم.

به گزارش خبرنگار آوای سنت این نماینده اهل سنت، بیکاری گسترده را از مهمترین مشکلات مرزنشینان عنوان کرد و گفت: برای وضعیت مرزها، بیکاری و وضعیت مستضعفان مرزنشین، نگران هستیم. علی رغم کارهای انجام‌ شده، بیکاری گسترده در مناطق مرزی باعث فشار به خانواده‌ها و مستضعفین مرزنشین شده است.

وی ادامه داد: وزارت کشور قول داده بود در خصوص شناسنامه‌ها و زمین‌های مرزی تشکیل جلسه دهد که این اقدام تاکنون صورت نگرفته است وچند ماه است به این قول وزیرکشور بی‌توجهی شده است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکید کرد: مرز برای مرزنشینان جز نخوت و مصیبت چیز دیگری نداشته است. دود مرز به چشم ما و پول آن به جیب کسانی است که در مرز ساکن نیستند. برای وضعیت مرزها و بیکاری مستضعفین مرزنشین اقدام لازم انجام شود.

 دبیر فراکسیون اهل‌سنت مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: مرزنشینی یعنی حفاظت از این کشور، اما زمانی که مرزنشینان شرایط مناسبی برای معاش نداشته باشند هم ناامنی در مرزها و هم پدیده قاچاق گسترش پیدا می‌کند. لذا دولت و مسئولین باید به مناطق مرزی مخصوصاً مناطق مرزی شرق کشور توجه ویژه داشته باشند.

در این باره بیشتر بخوانید :

مرزداری و مشکلات مرزنشینان

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن