اخبارخارجی

نماینده سابق آمریکا در ائتلاف مبارزه با داعش: دولت ترامپ مسئول جنایات جنگی علیه کردهای سوریه است

آوای سنت : برت مک گورک دولت دونالد ترامپ را عامل اصلی جنایت جنگی نیروهای وابسته به ترکیه علیه کردهای سوریه دانسته است زیرا به گفته وی، ترامپ کردهای سوریه را در برابر ترکیه و شورشیان رها کرد.

برت مک گورک، نماینده سابق آمریکا در ائتلاف مبارزه با داعش، بار دیگر دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا را به خیانت به کردهای سوریه متهم کرد و او را عامل «جنایت جنگی علیه کردهای متحد آمریکا» در جریان حمله ترکیه و شورشیان وابسته به آنکارا در سال ۲۰۱۹ دانست.

مک گورک در یک رشته توییت عنوان کرد ترامپ می گوید هیچ چیزی اتفاق نیفتاده و کسی کشته نشده است. این در حالی است که با خروج ناگهانی نیروهای آمریکایی از شمال سوریه، زمینه اعمال جنایت جنگی علیه کردهای متحد آمریکا را فراهم ساخت و دو سوم مناطق سابقا تحت کنترل داعش را تقدیم اردوغان و پوتین کرده است.

مگ گورک سیاست ترامپ در مورد سوریه و کردها را سردرگم خواند و با اشاره به مزاحمت های پی در پی برای نیروهای آمریکایی در منطقه شمال شرق سوریه، عملکرد ترامپ به عنوان فرمانده کل نیروهای نظامی آمریکا را زیر سوال برده است.

وی ترامپ را متهم کرد با بیرون بردن نیروهای محافظ آمریکایی در مرز میان سوریه و ترکیه، زمینه حمله ترکیه به کردها را که در مبارزه با داعش  ۱۱۰۰۰ تن از نیروهای خود را از دست داده بودند فراهم کرده است. به این ترتیب، مک گورک ترامپ را عامل کشته شدن صدها تن از کردهای سوریه و آواره شدن حدود ۲۰۰۰۰۰ تن از آنها دانسته است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن