اخبارخارجی

نماینده مسلمان کنگره خواستار توقف فروش سلاح به عربستان شد

ایلهان عمر علت این درخواست را جنگ یمن دانست

آوای سنت : ایلهان عمر نماینده مسلمان کنگره آمریکا که فروش سلاح به عربستان را از سوی آمریکا به دلیل کشتار یمنی ها غیرقابل قبول می داند، خواستار توقف فروش موشک به عربستان سعودی به ارزش ۶۵۰ میلیون دلار شد.

نماینده دموکرات ایالت مینه سوتای آمریکا روز جمعه به وقت محلی با ارائه طرح خود موسوم به قطعنامه مشترک عدم تایید، دلیل آن را نقش عربستان در جنگ یمن و سابقه حقوق بشر این کشور دانست.

به گزارش تارنمای هیل، ایلهان عمر گفت: وجدانی نیست درحالی که عربستان سعودی به کشتار مردم بیگناه، گرسنگی دادن میلیون ها نفر در یمن، قتل و شکنجه مخالفان و حمایت از برده داری مدرن ادامه می دهد، به این کشور سلاح فروخته شود.

وی افزود: ما هیچگاه نباید به آنهایی که حقوق بشر را نقض می کنند سلاح بفروشیم و بدون شک در میان یک بحران انسانی که آنها (عربستان) مسوول آن هستند، نباید این کار را انجام دهیم. کنگره دارای قدرت برای توقف این گونه فروش ها است و ما باید از قدرت خود استفاده کنیم.

این طرح برای تصویب به دو سوم آرای مثبت در سنا و مجلس نمایندگان آمریکا نیاز دارد.

این طرح از سوی سازمان “دموکراسی برای جهان عرب” که از سوی جمال خاشقچی پیش از قتلش حمایت می شد، مورد حمایت قرار گرفته است.

«جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی که سال ۲۰۱۸ در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه به قتل رسید.

وزارت خارجه آمریکا به تازگی اعلام کرد که از فروش موشک های هوا به هوا به عربستان به ارزش ۶۵۰ میلیون دلار حمایت می کند.

وزارت خارجه آمریکا مدعی شد فروش این موشک ها به عربستان برای دفاع از حملات پهپادی فرا مرزی که پرسنل عربستانی و آمریکایی را در خطر قرار داده است، کمک می کند

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن