اخبارداخلی

نماینده یونسکو در دیدار با موستا قادری: معماری منطقه، بازتاب دهنده فرهنگ غنی مردم اورامانات است

آوای سنت :  «حسام مهدی» ارزیاب مصری سازمان جهانی یونسکو که برای بازدید وضعیت منطقه اورامانات وارد کرمانشاه شده بود با ماموستا ملا قادر قادری، امام جمعه پاوه دیدار و گفت‌وگو کرد.

ماموستا ملا قادر قادری در دیدار ارزیاب سازمان یونسکو، اظهار داشت: مردم این منطقه سنی مذهب و شافعی هستند؛ اورامان محل دین، علم، عرفان و ادب و اخلاق است.

وی افزود: از نظر تقسیمات هم به سه قسمت اورامان کردستان، اورامان کرمانشاه و عراق تقسیم می‌شود و از تلاش‌های صورت گرفته توسط مسئولین هر دو استان کرمانشاه و کردستان تقدیر و تشکر می‌کنیم و امیدواریم که ثبت جهانی این منطقه پس از سه سال به نتیجه برسد.

ماموستا قادری ادامه داد: انتظار ما از جنابعالی این است که سفر شما باید برای منطقه ثمر بخش باشد.

«حسام مهدی» ارزیاب سازمان یونسکو هم ضمن تشکر از ماموستا قادری، اظهار داشت: مصر، شافعی مذهب هستند و من نیز مرمت‌گر هستم و یکی از همکاران بنده هم در حال ساخت مقبره امام شافعی است.

وی افزود: اینجا جایی است که ارزش‌های آن خیلی غنی است و مردم هم مشارکت و حضور دارند.

وی در خصوص وضعیت منطقه گفت: معماری منطقه بازتاب دهنده فرهنگ مردم است و خیلی واضح است معماری این جامعه، فرهنگ غنی آنها را نشان می‌دهد.

حسام مهدی ادامه داد: ارتباط مردم اینجا با طبیعت همانند گذشته ادامه دارد و این اقدام و برخورد آنها با طبیعت، با ارزش و تداوم راه گذشته است.

ارزیاب یونسکو ادامه داد: هر چیزی که اینجا پیدا کردم، نیکی مردم نمود خاصی دارد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن