اخبارداخلی

هجمه فرهنگی از تمامی جنگ ها خطرناک تر است

آوای سنت : حاج ماموستا ملا قادر قادری در دیدار اعضای شورای تـأمین و شورای اداری شهرستان پاوه با ایشان، با اشاره به ۴ جنگ نظامی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دشمنان اضافه کردند: برای منطقۀ ما هجمۀ فرهنگی از تمام جنگ‌ها خطرناک‌تر است و خانه‌ها و جوانان و بچه‌های ما تحت تأثیر فرهنگ دشمنان قرار گرفته‌اند.

حاج ماموستا قادری در ابتدای این دیدار ضمن عرض سلام و خوش آمدگویی و تبریک ورود به چهل و یکمین بهار انقلاب اسلامی از بنیانگذار جمهوری اسلامی یاد و تجلیل نموده و ۱۲ بهمن را روز تجلیل از امام خمینی معرفی و سپس به عمر انقلاب‌ها اشاره کردند و گفتند: ابن خلدون جامعه شناس قرن هفتم، عمر طبیعی هر انقلاب را ۲۰ سال و عمرو خالد مصری معاصر ما نیز عمر هر انقلاب را ۲۲ سال تعیین کرده اند، ولی خداوند به مردم شریف ایران و مسئولان محترم آن کمک کرده و امروز ما چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را رد کردیم و در مقدمۀ سال ۴۱ هستیم.

ایشان با اشاره به آیۀ ۱۵ سورۀ مبارکۀ احقاف «وَبَلَغَ أَرْبَعِینَ سَنَهً قَالَ رَبِّ أَوْزِعْنِی أَنْ أَشْکُرَ نِعْمَتَکَ الَّتِی أَنْعَمْتَ عَلَیَّ وَعَلَىٰ وَالِدَیَّ وَأَنْ أَعْمَلَ صَالِحًا تَرْضَاهُ وَأَصْلِحْ لِی فِی ذُرِّیَّتِی إِنِّی تُبْتُ إِلَیْکَ وَإِنِّی مِنَ الْمُسْلِمِینَ» خاطرنشان کردند: خداوند در این آیه به کسانی که عمرو مسئولیت و در خدمت مردم بودنشان به چهل سال می‌رسد امر و توصیه فرموده است، شکرخداوند را به جای بیاورند؛ اعمال صالح انجام دهند؛ برای نسل جوان دعا و به فکر جوانان جامعه باشند؛ در گذشته خود تجدیدنظر نمایند و در کار خود استقامت داشته باشند.

امام‌جمعۀ پاوه بابیان اینکه نسل جدید و فعلی همانند نسل دهه‌های ۵۰ و ۶۰ و ۷۰ فکر نمی‌کنند، خاطرنشان کردند: این نسل جوانی که می‌خواهند فردا و پس‌فردا در پشت میزهای این مملکت قرار گیرند مثل ما فکر نمی‌کنند و مثل ما فراز و نشیب‌ها را طی نکرده و جزر و مدها را ندیده‌اند و اکثراً نمی‌دانند ما تا کجا سنگرها را برده‌ایم. لذا باید برایشان دعا کنیم و به فکر کار و شغل برای آن‌ها باشیم.

ایشان در ادامه به اوضاع کنونی دنیا اشاره کردند و گفتند: دنیای امروزی دنیایی قابل‌تعریف نیست. از نیجر و لیبی در آفریقا گرفته تا نزدیکی شرق آسیا و افغانستان و پاکستان و هند و از یمن تا استانبول دشمنان برای مسلمانان مشکلات عدیده‌ای درست کرده‌اند.

حاج ماموستا قادری افزودند: آمریکائی‌ها در سال ۲۰۰۱ به خاطر سرکوب مسلمانان قضیۀ ۱۱ سپتامبر و انفجار برجهای دو قلو را پیش کشیدند و تا امروز ۴۸ حزب و تشکیلات و گروه تندرو را در دنیا مستقیم و غیرمستقیم درست کرده‌اند که در ۶۸ دولت، قریب ۱۲۰ هزار انسان بی‌گناه به دست این افراد کشته شده‌اند و هنوز هم مصیب وجود این گروهها دامن گیر دنیای اسلام است.

امام جمعه پاوه با اشاره به ۴ جنگ نظامی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دشمنان اضافه کردند: برای منطقۀ ما هجمۀ فرهنگی از تمام جنگ‌ها خطرناک‌تر است و خانه‌ها و جوانان و بچه‌های ما تحت تأثیر فرهنگ دشمنان قرار گرفته‌اند.

ایشان تصریح کردند: اکثر بچه ­های ما حتی بچه های ۴-۵ ساله، از طریق گوشی­ های موبایل عمر خود را شبانه روز در فضای مجازی سپری می کنند و این‌ها هجمه فرهنگی‌اند اگر ما نتوانیم این‌ها را اصلاح کنیم؛ در آینده با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

امام‌جمعۀ پاوه در بخش سوم سخنان خود به مسئله انتخابات اشاره کردند و گفتند: در قضیه انتخابات با چند مورد روبرو هستیم یکی انجام انتخابات است که دوستان وزارت کشور متولی آن هستند ضمن آرزوی توفیق برای این عزیزان، امیدواریم به‌نحوی‌که رضایت خداوند و رضایت مردم در آن باشد این انتخابات را برگزار کنند.

حاج ماموستا قادری افزودند: مسئله مهم دیگر در انتخابات بحث تبلیغ برای انتخاب اصلح است که این وظیفه را در درجه اول منبرداران و ائمه جمعه و سپس صاحبان رسانه و فضاهای مجازی و خصوصاً منبر نماز جمعه به عهده دارند. باید ما هم ان شا الله به وظیفۀ خود عمل کنیم تا بتوانیم مردم را بار دیگر در پای صندوق‌های رأی حاضر کنیم که هم عزت است برای داخل و هم پیام است برای خارج.

ایشان قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون را دو وظیفۀ اصلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی دانستند و گفتند: نمایندگان ما در طول ۴۰ سال گذشته این دو مسئولیت را در حاشیه قرار داده و برایشان مهم نبوده چه قانونی تصویب می‌شود و نظارت هم بیشتر با تهدید و تعویض مسئول و مدیر بوده که همیشه خطراتش بیش از توفیق بوده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن