اخبارخارجی

هدیه شهردار مسلمان لندن برای پاسخ به نفرت‌پراکنی‌های ترامپ

آوای سنت : صادق خان، شهردار لندن با انتقاد از سیاست نفرت‌پراکنی ترامپ علیه مسلمانان اعلام کرد عکسی را که به مناسبت عید فطر گرفته بود برای او ارسال می‌کند.

به نقل از دنیوز، صادق خان، شهردار مسلمان لندن در جشنی که به مناسبت عید فطر برگزار شد، اعلام کرد عکسی را که به مناسبت عید فطر گرفته بود برای ترامپ ارسال می‌کند.

شهردار لندن افزود: افراد نفرت‌پراکنی وجود دارند که می‌خواهند به نام دین، جوامع را در برابر یکدیگر قرار دهند.

حدود ۲۵ هزار نفر در میدان ترافالگار گرد هم آمدند تا عید را جشن بگیرند و صادق خان، شهردار لندن، اعلام کرد هدیه ویژه‌ای را برای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده می‌فرستد. به گفته وی سلفی با جوامع مختلف که برای جشن گرفتن عید جمع شده بودند هدیه او به رئیس‌جمهور پیشین آمریکا است.

شهردار لندن گفت: تعداد زیادی از مسلمانان و غیرمسلمانان گرد هم آمده‌اند تا عید را جشن بگیرند و از زیبایی‌های لندن لذت ببرند. اما او هشدار داد که برخی افراد نفرت‌پراکن وجود دارند که می‌خواهند جوامع را به نام دین و جنگ‌های فرهنگی علیه یکدیگر قرار دهند.

صادق خان در پایان سخنرانی خود برای جمعیت از همه درخواست کرد تا با او در گرفتن سلفی همراه شوند و گفت که این سلفی را برای دونالد ترامپ ارسال خواهد کرد تا نشان دهد تنوع و احترام به فرهنگ‌ها چگونه است.

صادق خان درباره دونالد ترامپ گفت: من کسی را می‌شناسم که مرا به خوبی می‌شناسد. این شخص چند سالی است که با من مشکل دارد. امسال می‌خواهم برایش هدیه بفرستم که عکس است. این شخص معتقد است که نمی‌توان یک مسلمان باافتخار بود و همزمان در غرب زندگی کرد. این شخص معتقد است که نمی‌توان یک بریتانیایی و همزمان مسلمان بود. این شخص می‌خواست همه مسلمانان را از ورود به آمریکا ممنوع کند. در شرایطی که او برنامه‌های انتخاباتی خود را آغاز می‌کند، می‌خواهم برای او یک هدیه بفرستم.

صادق خان گفت: میدان ترافالگار مشهورترین میدان جهان است و برگزاری مراسم عید در این میدان، تنوع در درون اسلام و لندن را به جهانیان نشان داد. او گفت: ما در این کشور نخست‌وزیری داریم که هندی است، پادشاهی داریم که مسیحی است و شهردار لندن مسلمان است که این امر وجود تنوع در جامعه ما را نشان می‌دهد.

او گفت که رمضان فرصتی را برای مسلمانان فراهم می‌کند تا بهترین آموزه‌های دین اسلام را نشان دهند. در این ماه ما به بهترین آموزه‌های دین عمل می‌کنیم. قرآن کریم می‌فرماید خداوند اقوام مختلفی را آفریده است تا یکدیگر را بشناسند. ما مسلمانان، مسیحیان، هندوها، سیک‌ها و یهودیان را در اینجا داریم که عید را در میدان جشن می‌گیرند.

جشن عید فطر در میدان ترافالگار یک هفته پس از عید برگزار می‌شود. سرگرمی‌های روز شامل اجرای موسیقی، شعر و کمدی و همچنین انواع مختلفی از غذاهای کشورهای مختلف از جمله پاکستان، هند، سومالی، ازبکستان و غیره عرضه می‌شود. هنرمندانی از چندین کشور اسلامی از جمله پاکستان و افغانستان برنامه‌هایی را روی صحنه اجرا کردند.

موضوع امسال این جشن، خانواده، آموزش و نوآوری است و لندنی‌ها و بازدیدکنندگان می‌توانند از آثار هنری، تاریخی و فرهنگ اسلامی که همراه با اجراهای معاصر و سنتی در این جشن ارائه می‌شود دیدن کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن