اخبارداخلی

هشدار درباره شیوع مجدد ویروس کرونا در تهران

آوای سنت : دو مقام اجرایی در استانداری تهران و وزارت بهداشت روز شنبه، ۱۶ فروردین، درباره شیوع دوباره ویروس کرونا در تهران هشدار دادند.

شکرالله حسن‌بیگی، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا با ابراز نگرانی از شلوغی شهر تهران گفت که ظاهرا «بخش خصوصی از دستور و مصوبه دولت» تبعیت نکرده است.

او با اشاره به این که «سطح شهر تهران از روزهای عادی هم شلوغ‌تر به نظر می‌رسید و ترافیک در برخی معابر سنگین بود» هشدار داد که در صورت ازدحام جمعیت در پایتخت «ممکن است دوباره شاهد شیوع مجدد بیماری باشیم».

در واکنشی دیگر، ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت گفته است که «ترافیکی که امروز در سطح شهر تهران بود، ما را نگران می‌کند».

او با اشاره به نقش کلیدی تهران در ارتباطات با سایر استان‌ها گفته است:‌ «شیوع ویروس حتی در حد متوسط می‌تواند باعث انتشار به سایر شهرها و به‌ویژه شهرهای اطراف تهران شود که تبادل زیادی از نظر اشتغال دارند.»

در همین حال، علیرضا زالی، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران، مجددا هشدار داد که در روزهای اخیر میزان مراجعه به مراکز درمانی افزایش یافته و «تهران هنوز در شرایط مطلوب کنترل کووید ۱۹ قرار ندارد».

او که روز شنبه، ۱۶ فروردین، در یک نشست خبری با خبرنگاران سخن می‌گفت، با هشدار درباره پیامدهای بازگشت موج دوم مسافران نوروزی گفت: «متاسفانه تعداد آمار مبتلایان کاهش نیافته و کماکان بسیاری از تخت‌های ویژه و بستری به مبتلایان به کووید ۱۹ اختصاص دارد.»

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن