اخبارخارجی

هشدار دیدبان الازهر از سوءاستفاده توئیتر برای تحریک علیه مسلمانان اروپا

آوای سنت : دیدبان مبارزه با افراط گرایی الازهر نسبت به سوء استفاده شبکه‌های اجتماعی به ویژه توئیتر برای تحریک علیه مسلمانان در اروپا هشدار داد.

به نقل از الصفقه، دیدبان مبارزه با افراط گرایی الازهر نسبت به سوء استفاده شبکه‌های اجتماعی به ویژه توئیتر برای تبلیغ اخبار و اطلاعات گمراه کننده و موهن به مسلمانان هشدار داد.

این اطلاعات دروغین شامل بزرگ‌نمایی مشکلات، اغراق کردن در نگرانی و ترس‌های مربوط به حضور مسلمان در جوامع غربی، انتقادات نژادپرستانه نسبت به آنهاست که اغلب برای تحریک دیگران به ارتکاب اقدامات خصمانه و خشونت آمیز علیه اقلیت‌های مسلمان است که ممکن است به حملات فیزیکی منجر شود و صدمات جدی یا مرگ مانند «مروه الشربینی» درپی داشته باشد. مروه الشربینی توسط یک جوان آلمانی با انگیزه نژادپرستانه در یکم جولای ۲۰۰۹ میلادی در دادگاه درسدن درحالی مورد حمله قرار گرفت که فرزند دومش را باردار بود. این حمله  نژادپرستانه به مرگ وی منجر شد.

این دیدبان در بیانیه ای اعلام کرد: تحریک علیه مسلمانان علاوه بر آزار و اذیت لفظی، به حمله به مستغلات مسلمانان مانند هتک حرمت مساجد و مراکز اسلامی و برداشتن حجاب از سر زنان و سایرخشونت ها منجر می شود.

دیدبان الازهر گزارش داد: در سال‌های اخیر بسیاری از کشورهای اروپایی شاهد افزایش لفاظی‌های ضد اسلامی بوده‌اند و موارد تبعیض و خشونت در حق مسلمانان به دلیل رسانه‌ها و شبکه‌های ارتباط اجتماعی مختلف افزایش یافته است. این رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به خشونت و تبعیض علیه مسلمانان با انتشار اخبار دورغین و تحریک آمیز و درک نادرست علیه مسلمانان و آموزه‌های اسلامی، نشر افکار و کلیشه‌های ضد اسلامی و پیوند دادن تروریسم به اسلام دامن می زنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن