اخبارخارجی

هشدار عربستان به یوتیوب نسبت به انتشار محتوای ضد اسلامی

آوای سنت : عربستان سعودی به شبکه اجتماعی یوتیوب نسبت به انتشار آگهی‌هایی در این کشور که ارزش‌ها و اصول اسلامی و اجتماعی را نقض می‌کند، هشدار داد.

به نقل از اسپوتنیک عربی، مقامات سازمان «رسانه‌های دیداری و شنیداری» و سازمان «ارتباطات و فناوری اطلاعات»، دو سازمان رسانه‌ای عمده عربستان سعودی ، اول مرداد در بیانیه‌ای اعلام کردند: با توجه به بررسی‌های آن‌ها «یوتیوب وابسته به شرکت آمریکایی گوگل» تبلیغاتی را برای کاربران خود در قلمرو عربستان نمایش می‌دهد که محتوای آن با ارزش‌ها و اصول اسلامی و اجتماعی و قوانین مرتبط به کنترل‌ محتوای رسانه‌ای در این کشور مغایر است.

این دو نهاد خاطرنشان کردند که از یوتیوب خواسته‌اند این تبلیغات را حذف و مقررات را رعایت کند و در صورت ادامه پخش محتوای متخلف، مطابق با مقررات مرتبط به ارتباطات و رسانه‌های سمعی و بصری، اقدامات قانونی لازم انجام خواهد شد.

این دو سازمان در بیانیه مشترک خود بر لزوم پایبندی پلتفرم‌های مختلف محتوای دیجیتال به قوانین و مقررات حاکم در این کشور تأکید کردند.

مقامات عربستان سعودی پس از انجام اصلاحات مورد نظر محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور برای ایجاد تحول و تغییرات بنیادی، با انتقاداتی از سوی جامعه سنتی مواجه شده‌اند. به نظر آن‌ها تغییرات و اصلاحات انجام شده، هویت اسلامی این کشور را هدف گرفته است، اخبار مرتبط به احتمال عادی‌سازی روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی نیز به این انتقادات دامن زده است.

در چند روز اخیر سفر یک خبرنگار رژیم صهیونیستی به مکه و حضور او در برخی از اماکن مقدس مسلمانان از جمله جبل عرفات، جنجال بزرگی را در شبکه‌های اجتماعی و در میان کاربران عرب برانگیخت. به نظر می‌رسد، مقامات عربستان به دنبال تبرئه خود از این انتقادات هستند و هشدار آن‌ها به یوتیوب نیز در این چارچوب قابل‌ فهم است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن