اخبارخارجی

هشدار نخست وزیر سابق قطر درباره عواقب ماجراجویی بر علیه ایران

آوای سنت : بن جاسم: ضربه زدن به ایران ،منافع ما را نه در کوتاه مدت و نه در بلندمدت تامین نمی کند.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، شیخ حمد بن جاسم بن جبور آل ثانی، نخست وزیر سابق قطر، ضمن هشدار درباره عواقب هرگونه حمله نظامی به ایران، توافق هسته ای آینده ایران و کشورهای غربی را فرصتی مهم برای کاهش تنش در منطقه دانست.

بن جاسم در توییتی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت:هر گونه اقدام نظامی مستقیماً بر کشورهای منطقه تأثیر خواهد گذاشت،وی افزود: ضربه زدن به ایران ،منافع ما را نه در کوتاه مدت و نه در بلندمدت تامین نخواهد کرد.

توئیت این مقام سابق قطری در حالی منتشر شد که احتمال دستیابی به توافق به ویژه با کاهش اختلافات و انعطاف پذیری مذاکرات جاری در وین، پایتخت اتریش، آشکار شد.

هدف از مذاکرات وین احیای توافق هسته‌ای امضا شده در سال ۲۰۱۵ و بازگرداندن ایالات متحده آمریکا به آن پس از خروج از آن در دوران دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، در ماه می ۲۰۱۸ است.

واشنگتن پس از اظهارات خوشبینانه ایران و روسیه، خواستار احتیاط شد و تاکید کرد که اظهار نظر درباره  اینکه تهران با موضعی سازنده به مذاکرات بازگشته است هنوز زود است.

مذاکرات وین دوشنبه گذشته از سر گرفته شد،در همین زمینه، رژیم اشغالگر اسرائیل چندین سناریو احتمالی برای حمله به اهدافی در ایران ارائه کرد، اما تاکید کرد که تعیین نتیجه چنین حملات یا ارزیابی میزان تأثیر آنها بر برنامه هسته‌ای تهران دشوار خواهد بود.

بر اساس گزارش روزنامه عبری هاآرتص، اسرائیل آماده حمله به ایران و پذیرش عواقب این حمله از جمله نبرد با حزب‌الله لبنان یا حماس در نوار غزه است.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن