اخبارخارجی
موضوعات داغ

همبستگی بازیگران هالیوود با آرمان فلسطین

آوای سنت: چهره‌های سرشناس دنیای سینمای آمریکا، از جمله سوزان ساراندون، مارک روفالو، پیتر کاپالدی و چارلز دنس، بیانیه‌ای در حمایت از اما واتسون منتشر کردند که همبستگی خود را با آرمان فلسطین در یک پست اینستاگرامی نشان داد.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ،این بیانیه پس از آن صادر شد که اما واتسون، پس از انتشار تصویری از تظاهرات طرفداران فلسطینی با شعار «همبستگی یک اقدام است» به یهودستیزی متهم شد.

اما واتسون در پست خود دوشنبه گذشته به نقل از یکی از فعالان به نام سارا احمد گفت که همبستگی به این معنا نیست که مبارزه ما یکی است، درد ما یکی است یا امید ما یکسان است. همبستگی مستلزم تعهد و اقدام و همچنین درک این موضوع است که حتی اگر احساسات ،زندگی یا چهره های مشابه نداشته باشیم،در همان زمین زندگی کنیم.

این پست،انتقاد شدید مقامات اسرائیلی، به ویژه دنی دانون، وزیر سابق علوم در دولت بنیامین نتانیاهو، و گیلاد اردان، سفیر فعلی اسرائیل در سازمان ملل را برانگیخت.

بیانیه حمایت از اما وستون به ابتکار گروه «هنرمندانی برای فلسطین» که یک شبکه فرهنگی متمرکز بر حمایت از حقوق فلسطینی ها در بریتانیاست صادر شد.

این بیانیه را حدود ۴۰ بازیگر، کارگردان، فیلمنامه نویس و متخصص سینما امضا کردند که بیشتر آنها اهل هالیوود هستند.آنها گفتند: ما به اما واتسون در حمایت از بیانیه کوتاه مبنی بر اینکه “همبستگی یک فعل است” می‌پیوندیم، از جمله همبستگی معنادار با فلسطینی‌هایی که برای حقوق بشر خود تحت قوانین بین‌المللی مبارزه می‌کنند.

در این بیانیه همچنین به گزارش دیده‌بان حقوق بشر اشاره شده است که اشغالگران اسرائیلی را به ارتکاب «جنایت آپارتاید و آزار و اذیت» متهم کرده است. این هنرمندان افزودند: ما از عدم توازن قدرت بین اسرائیل به عنوان یک قدرت اشغالگر و فلسطینیان به عنوان مردمی که تحت رژیم اشغال نظامی و آپارتاید زندگی می‌کنند، آگاه هستیم.

آنها افزودند: ما در مقابل تلاش‌های مستمر اسرائیل برای آوارگی اجباری خانواده‌های فلسطینی از خانه‌هایشان در محله‌های بیت‌المقدس شرقی مانند شیخ جراح ،سیلوان و دیگر مکان‌ها در سرزمین‌های اشغالی فلسطین ایستاده‌ایم.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن