اخبارخارجی

همبستگی گسترده با کودک مراکشی

ریان نام کودک مراکشی است که در یک چاه محبوس شده است

آوای سنت : مردم کشورهای حاشیه خلیج فارس با «ریان» کودک مراکشی که چند روز پیش در چاه آب سقوط کرد، همبستگی گسترده ای داشتند و هشتگ «ریان را نجات دهید» در شبکه اجتماعی توئیتر ترند شد.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ،آنها در توییتر همچنین عکس‌ها و فیلم‌هایی را منتشر کردند که نشان از تلاش تیم‌های نجات برای حفاری و تلاش برای بیرون آوردن کودک سقوط کرده دارد.

تا لحظه نگارش این گزارش، کودک ۵ ساله مراکشی به نام ریان، ۳ روز کامل را در چاه ۳۲ متری زیر زمین گذرانده است.تصاویر دوربین ارسال شده توسط تیم های امداد مراکشی نشان می دهد که کودک کمی تکان می خورد و نفس می کشد.

توئیتر شاهد تعامل گسترده مردم کشورهای حاشیه خلیج فارس با کودک مراکشی  بود، زیرا هزاران توییت در همبستگی با او و خانواده اش منتشر شد.

در بین این توئیت ها یک خواننده قطری، خواستار استفاده از تیم‌های بین‌المللی جستجو و نجات  شد، و عدم هرگونه اقدام بین‌المللی را محکوم کرد.

جابر الحرامی، روزنامه نگار با سابقه قطری نیز گفت که همه مردم کشورهای عربی در کنار کودک مراکشی هستند.

در کویت، حمود جلاوی، مدیرمسئول مجله قطوف، دعایی را در حساب کاربری خود در توییتر منتشر کرد و در آن نوشت: خدایا، خروج ریان و بازگشت او به جمع دامان مادر را به ما مژدگانی بده.

سعد العجمی، نویسنده کویتی در حساب توییتر خود نوشت: با تمام وجود دعا می کنم که ریان را نجات دهند.

علاوه بر العجمی نوشت خالد العتیبی از طریق حساب کاربری خود در سایت توییتر نوشت: خدایا یونس را در شکم نهنگ نجات دادی ،ریان را نیز حفظ کن و نجاتش بده.

عربستان سعودی نیز شاهد همبستگی گسترده ای با کودک مراکشی بود ومقامات و شهروندان در توییتر برای این کودک دعا کردند.

عمان نیز شاهد همبستگی گسترده ای با این کودک مراکشی، بود.

در بحرین،یکی از اعضای شورای عربی مطبوعات و رسانه ها،در توییتی با کودک ریان ابراز همدردی کرد.

و اوایل روز جمعه، تلویزیون مراکش گفت که روند حفاری افقی برای نجات ریان که در داخل چاه خشکی به عمق ۳۲ متر در شمال مراکش گیر کرده بود، آغاز شده است.

این شبکه اعلام کرد که فرایند حفاری افقی برای رسیدن به محلی که  ریان در آن قرار دارد ۸ مترخواهد بود.

صبح روز جمعه کمیته ناظر بر عملیات نجات اعلام کرد که ریان همچنان زنده است، علاوه بر این به گفته رسانه های محلی، عملیات حفاری به دلیل رانش به طور موقت متوقف شده است.

این کودک ۵ ساله از ظهر روز سه شنبه به چاه خشکی به عمق ۳۲ متر در منطقه تامروت در استان شفشاون در شمال مراکش سقوط کرده است وتلاش های ۷۲ ساعته تیم های امدادی برای نجات او همچنان ادامه دارد.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن