اخبارخارجی

همه مذاهب اسلامی عادی سازی روابط با اسرائیل را حرام می دانند

رئیس اوقاف اهل سنت عراق :قدس آزاد خواهد شد

آوای سنت : رییس دیوان اوقاف اهل سنت عراق که از علمای دین برجسته این کشور نیز به شمار می رود تاکید کرد که همه طوایف و مذاهب اسلامی، عادی سازی با رژیم صهیونیستی را حرام می دانند.

«شیخ عبداللطیف الهمیم» گفت: همه مذاهب و طوایف اسلامی از نحله ها و مدارس مختلف، هرگونه عادی سازی با رژیم صهیونیستی را حرام می دانند.
وی روز قدس را یکی از روزهای مهم سال دانست و گفت که روز قدس تنها یک روز گذارا در تاریخ امت اسلامی نیست بلکه قدس کلید آزادی منطقه است.
الهمیم تلویحا به سیاست های «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا در قبال فلسطین و قدس شریف انتقاد کرد و گفت که نباید اجازه داد تا کسی تصور کند که حق تصرف در مالکیت تاریخی قدس شریف دارد.
وی همچنین خاطر نشان ساخت که نباید به ذهن کسی خطور کند که دیگر راه آزادی قدس شریف بسته شده است.
به گفته وی، هرچه زمان بگذرد، بلکه هرچه بیشتر خون در خاک قدس شریف بر زمین می ریزد، این امر همه پرسی تازه ای بر هویت عربی و اسلامی قدس است.
این روحانی برجسته اهل سنت عراق با تاکید بر اینکه تا آخرین نفس برای آزادی قدس شریف می جنگیم و آن را هرچه زمان بگذرد بالاخره آزاد می کنیم گفت: قدس شریف بدون جنگ و تنها تکیه بر دعا و مناجات آزاد نمی شود.
شیخ الهمیم با بیان اینکه قدس خواهر بغداد، کوفه، بصره، موصل و القاهره است تاکید کرد که قدس شریف با شجاعت مردان مقاومت و خون آنها آزاد خواهد شد.
وی تاکید کرد که مردان مقاومت خانه به خانه و آجر به آجر و گلدسته گلدسته قدس شریف را روزی آزاد خواهند کرد و این روز خیلی دور از دسترس نیست.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن