اخبارخارجی

هند تبدیل به فضایی خطرناک و خشن برای مسلمانان شده است

آوای سنت : بر اساس گزارش اقلیت های آسیای جنوبی در سال ۲۰۲۰ میلادی ، از سال گذشته که دولت تحت رهبری حزب «بهاراتیا جاناتا» اصلاحاتی را در قانون شهروندی ارائه کرد هند تبدیل به یک فضای خطرناک و خشن برای اقلیت های مسلمان شده است.

به نقل از « scroll»، بر اساس گزارش اقلیت های آسیای جنوبی در سال ۲۰۲۰ میلادی ، از سال گذشته که دولت تحت رهبری حزب «بهاراتیا جاناتا» اصلاحاتی را در قانون شهروندی ارائه کرد هند تبدیل به یک فضای خطرناک و خشن برای اقلیت های مسلمان شده است.

این گزارش سالیانه وضعیت فضای مدنی و آزادی های شخصی قابل دسترسی برای شهروندان به ویژه اقلیت های ساکن در کشورهای آسیای جنوبی مانند افغانستان ، بنگلادش ، بوتان ، هند ، نپال ، پاکستان و سریلانکا را بررسی می کند.در این گزارش آمده است: در حالی که فضای مدنی در سراسر جهان در معرض تهدید است ، مورد هند که خشونت علیه مسلمانان در آن با سرعت فوق العاده ای طی چند سال اتفاق افتاده است یک مورد منحصر  به فرد است.

این گزارش تاکید کرده است که هند برای اقلیت های مسلمان به فضایی خطرناک و خشن تبدیل شده است.

در ادامه گزارش اقلیت های آسیای جنوبی در سال ۲۰۲۰ میلادی آمده است: در دسامبر ۲۰۱۹  اصلاحیه ای در قانون شهروندی هند تصویب شد که عرصه را برای دسته ای از مهاجران به ویژه مسلمانان تنگ کرد.در آستانه اجرای این قانون ، دولت همچنین اهداف خود را برای ایجاد یک ثبت ملی از شهروندان هند اعلام کرد  که را راه برای گرفتن تابعیت بسیاری از مسلمانان هموار می کند.

در این گزارش آمده است که حزب بهاراتیا جاناتا با به قدرت رسیدن در سطح ملی در سال ۲۰۱۴ میلادی از یک حمله جدید علیه اقلیت های مذهبی و سایر گروه های آسیب پذیر به ویژه مسلمانان رونمایی کرد و این امر به ویژه بر فضای مدنی مسلمانان و سازمان ها و فعالان مستقر در جامعه مسلمان تأثیر گذاشت.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن