اخبارخارجی

واشنگتن: احیای توافق هسته ای اکنون در دستور کار نیست

آوای سنت : رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با بیان این ادعا که دیپلماسی بهترین راه در قبال عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است، گفت که اکنون احیای توافق حتی در دستور کار و تمرکز واشنگتن نیست.

رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در گفت و گو با شبکه سی‌ان‌ان در عین حال مدعی شد که دولت بایدن همچنان معتقد است که دیپلماسی بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی است.

وی ادعا کرد: گفت وگوها متوقف شده و به بن‌بست رسیده‌اند و هیچ حرکتی نمی‌کنند و به همین دلیل دیگر در تمرکز ما نیستند.

رابرت مالی در تداوم حمایت دولت بایدن از ناآرامی‌ها در ایران نیز مدعی شد، سیاست ما تغییر حکومت از طریق تحریکات واشنگتن نیست. این سیاست ما نیست.

وی با ادامه حمایت از ناآرامی‌ها در ایران و اشاره به تحریم‌ها مدعی شد که سیاست واشنگتن دفاع و حمایت از حقوق اساسی شهروندان ایرانی است.

این در حالی است که میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توییتی تاکید کرد هیچ بهانه‌ای برای برهم زدن توافق هسته‌ای وجود ندارد.

اولیانوف بامداد سه‌شنبه در این توییت با به اشتراک گذاشتن اظهارات سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه درباره مذاکرات وین، نوشت: به نظر من هدف احیای برجام در نیمه دوم نوامبر محقق خواهد شد و هیچ بهانه‌ای برای برهم زدن توافق هسته‌ای وجود ندارد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن