اخبارخارجی

واکنش کاربران به کشف حجاب یک بازیگر زن در سریال عربی

آوای سنت : صحنه ای از یک سریال ماه مبارک رمضان که در آن یک هنرمند سوری مجبور شد برای اینکه لبنانی به نظربیاید،حجاب خود را از سر بردارد،در شبکه های اجتماعی جنجال به پا کرد.کاربران مملو نارضایتی و سرشار از عصبانیت بودند.

در صحنه ای از سریال آتش با آتش،کریس بشار بازیگر سوری درنقش مریم به عنوان یک پناهنده سوری درلبنان بازی می کرد، ظاهر شد.

او به یک پاسپورت جعلی لبنانی نیاز دارد تا بتواند اقامت خود را در کشوری که قرار است به آن پناهنده شود،تسهیل کند،دراین صحنه، عکاسی که مشغول جعل پاسپورت است از مریم می خواهد روسری اش را بردارد تا لبنانی به نظر برسد،به این بهانه که تصویر او در چادر نشان دهنده ملیت سوری او است.

این صحنه،جنجال گسترده ای را در شبکه های اجتماعی برانگیخت و سبب شد تا سریال مورد انتقاد مخاطبان قراربگیرد،رامی کوسا،نویسنده سریال،ارتباط خود با این دیالوگ را انکار کرد.

او تاکید کرد این دیالوگ به من ربطی ندارد،او معتقد است این جمله ای است که از سوی یکی از افراداضافه شده وممکن است این اتفاق با تأیید کارگردان رخ داده باشد،از سوی دیگر محمد عبدالعزیز کارگردان این اثرگفت که تمام اصلاحات با اطلاع کامل سازنده انجام شده است.

برنامه شباب در تاریخ(۴/۴/۲۰۲۳) بخشی از تعامل گسترده درشبکه‌های اجتماعی را پوشش داد که برخی آن را توهین به حجاب و برخی دیگر آن را توهین به یکی از مولفه‌های مردم لبنان می‌دانستند.

فاطمه نوشت: اولاً اسمش حجاب است که فقط سر را نمی پوشاند،ثانیاً چه کسی این معادله را قرار داده است،چه کسی به خود اجازه داده است که این ایده را تعمیم دهد که در لبنان زنان محجبه وجود ندارد و اگر باشد درخطرخواهند بود؟

ابراهیم نیز یکی از منتقدان بود و نوشت در لبنان نیز بخشی از مردم همین حجاب را دارند.

آدام ریمی  نیز با کنایه نوشت: یکی از شروط اخذ پاسپورت لبنان برداشتن حجاب است!! شاید منظورش پاسپورت آلمان است،من در این باره اطلاعی ندارم!

وی در ادامه توئیت خود نوشت:آها، بله،لبنانی که بیش از نیمی از شهروندان آن مسلمان هستند.اگردختر محجبه ای را ببینید باور نمی کنیدکه اولبنانی است.واقعیت در یک سریال لبنانی-سوری اینگونه نشان داده شده؟

محمد نوشت همه ما می دانیم که حجاب زنان لبنانی با حجاب زنان سوری فرق دارد و می توانیم ملیت زن محجبه را از حجاب او تشخیص دهیم.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن