اخبارخارجی

ورود ۱۰۰ هزار زائر به مدینه از آغاز موسم جدید عمره

آوای سنت : مقامات عربستان سعودی اعلام کردند از آغاز موسم عمره تاکنون شهر مدینه پذیرای بیش از ۱۰۰ هزار زائر خانه خدا بوده است.

به نقل از زاویه، آمار وزارت حج و عمره عربستان ورود ۲۶۸ هزار و ۵۲۹ زائر از طریق فرودگاه‌ها را ثبت کرده و ۹ بندر زمینی نیز از آغاز موسم عمره از ابتدای ماه محرم تا اول ماه صفر پذیرای ۲۹۶ هزار و ۸۹ زائر بوده است.

بیش از ۱۰۰ هزار زائر از ملیت‌های مختلف از آغاز موسم عمره برای زیارت مسجدالنبی وارد فرودگاه بین‌المللی شاهزاده محمد بن عبدالعزیز مدینه شده‌اند.

بنادر مختلف نیز همچنان پذیرای زائران و نمازگزاران برای انجام مناسک عمره با کمک سامانه الکترونیکی طراحی‌شده هستند که به تسهیل سفر زائران و زائران کمک می‌کند.

حدود ۵ هزار و ۴۵۲ زائر روز یکشنبه از طریق هوایی به فرودگاه بین‌المللی شاهزاده محمد بن عبدالعزیز در مدینه رسیدند؛ در حالی که مجموع زائران مدینه در موسم عمره امسال به ۱۰۱ هزار و ۱۰۹نفر رسیده است. همچنین ۲۲ هزار و ۵۰۹ زائر، مدینه را از طریق هوایی به مقصد کشورهای خود ترک کرده‌اند.

آمارهای این وزارتخانه حاکی از آن است که تعداد کل زائران اندونزیایی که از آغاز موسم عمره به این کشور آمده‌اند به ۱۲۷ هزار و ۷۸۹ نفر و از پاکستان ۹۰ هزار و ۲۵۳ بوده و در مجموع ۵۴ هزار و ۲۸۷ زائر از هندوستان برای انجام عمره به این کشور آمده‌اند.

تاکنون تعداد کل زائران عراقی نیز به ۳۶ هزار و ۴۵۷ نفر رسیده است و ۲۲ هزار و ۲۲۴ یمنی و ۱۲ هزار و ۹۵۹ نفر از اردن برای انجام مناسک عمره به عربستان رفته‌اند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن