اخبارخارجی

وزیر خارجه اردن: شرارات ، ذات و بنیاد رژیم اشغالگر اسرائیل است

آوای سنت : وزیر خارجه اردن گفت: ذات و بنیاد رژیم اشغالگر اسرائیل شرارت است و تنها راه رسیدن به صلح، پایان دادن به این اشغالگر است.

خبرگزاری فلسطینی «معا» چهارشنبه شب به نقل از «ایمن صفدی» وزیر امور خارجه اردن اضافه کرد: من نیازی به توضیح موضع اردن ندارم زیرا همه ما در مورد هر آنچه به فلسطین و قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی آن مربوط است در یک موضع هستیم.

وی که در جلسه نظارتی پارلمان اردن سخن می‌گفت، تاکید کرد که امان در کنار برادران فلسطینی بوده و خواهد بود و تمام تلاش خود را برای حمایت از آن‌ها به کار می‌گیرد و برای توقف اقدامات رژیم اسرائیل که مردم فلسطینی را از حق آزادی، دولت و حاکمیت ملی و انجام آزادانه مناسک مذهبی مطابق با تمام قوانین بین المللی سلب می‌کند، گام برمی‌دارد.

وزیر خارجه تاکید کرد که اردن با بیان این که دستگاه دیپلماسی اردن از بزرگی خطر اقدامات، تجاوزات و هتک حرمت رژیم اسرائیل نه تنها در مورد مسجد الاقصی و قدس شریف بلکه در مورد تمام سرزمین‌های فلسطین، شهرک‌سازی، تخریب خانه‌های فلسطینیان، آواره شدن فلسطینی‌ها از خانه‌هایشان، از بین بردن امید برای دستیابی به صلحی عادلانه و همه جانبه و اعلام قدس بعنوان پایتخت کشور مستقل فلسطین مطابق با مرزهای سال ۱۹۶۷ آگاه است.

وی تاکید کرد: ما قاطعانه معتقدیم که اگر فلسطینی‌ها به حقوق کامل خود دست نیابند، منطقه هرگز از صلح برخوردار نخواهد شد.

صفدی با اشاره به اینکه اردن از همه توان برای حمایت از برادران فلسطینی استفاده می‌کند، ادامه داد : امان قبل و در ماه رمضان تلاش‌های فشرده‌ای را انجام داد و به این تلاش‌ها برای پایان دادن به آنچه رژیم اسرائیل انجام می‌دهد، ادامه خواهد داد.

در ابتدای این نشست، «فایز بصبوص» رئیس کمیته فلسطین در مجلس اردن و «خلدون حینا» رئیس کمیته روابط خارجی آن، اقدامات انجام شده توسط مقامات رژیم اشغالگر قدس را محکوم کردند و آن‌ها آن را جنایتکار، تروریست و دشمن تمام قوانین و میثاق‌های بین المللی، حقوق بشر و قوانین الهی توصیف کردند.

این دو نماینده مجلس اردن بر لزوم اتخاذ تدابیر قاطع برای مقابله با اقدامات افراطی انجام شده توسط صهیونیست‌های افراطی و وزرای کابینه راست افراطی رژیم اسرائیل که امنیت منطقه را تهدید می‌کند، خواستار شدند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن