اخبارداخلی

پذیرش طلاب مدارس علوم دینی اهل سنت در کردستان آغاز شد

آوای سنت : ماموستا ایوب احمدپور : معاون آموزش و پژوهش مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: ثبت‌نام و پذیرش طلاب در مدرسه علوم دینی اهل سنت کردستان آغاز شد.

به گفته این مقام مسئول،  التزام عملی به قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی، برخورداری از صلاحیت های اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی، داشتن مدرک تحصیلی دیپلم با حداقل معدل ۱۲ و یا مدرک سوم راهنمایی با حداقل معدل ۱۴ و  قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه از شرایط ثبت نام در مدارس علوم دینی در استان است.

وی خاطرنشان کرد: پذیرفته شدگان در این مدرسه از امتیازاتی همچون اعطای مدرک تحصیلی معتبر و رسمی،  بیمه و خدمات مرکز خدمات حوزه های علمیه، کمک هزینه تحصیلی و استفاده از خوابگاه شبانه روزی بهره مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه علاقمندان به ثبت نام در این مدارس برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به معاونت آموزش و پژوهش مرکز بزرگ اسلمی غرب کشور و یا مراکز بزرگ اسلامی شهرستان های سطح استان مراجعه کنند.

وی اظهار کرد: مهلت تعیین شده برای ثبت نام واجدین شرایط از یکم تا ۳۱ مردادماه جاری تعیین شده و  افراد علاقمند می توانند برای ثبت نام به  سایت  taha.dmsonnat.ir مراجعه کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر مدارس علوم دینی در شهرستان های مریوان، بانه، سروآباد، سنندج، سقز و دیواندره فعال است، گفت: ترویج و اشاعه فرهنگ دینی از اهداف این مدارس است و طی این سالها اقدامات بسیار خوبی در زمینه تربیت و آموزش طلاب در این مدارس داده شده است.

وی با تاکید براینکه گسترش و توسعه مدارس علوم دینی اهل سنت در غرب کشور از اولویت های مرکز بزرگ اسلامی است، گفت: این مدارس ظرفیت بسیار ارزشمندی در راستای ترویج ارزش های دینی و اسلامی و تقویت بنیه دینی جامعه هستند از این رو تقویت و توسعه آنها ضروری است

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن