اخبارخارجی

پس گرفتن جایزه یک روزنامه نگار فلسطینی به اتهام یهود ستیزی

آوای سنت : بنیاد تامسون رویترز چند روز پس از اعطای جایزه «کورت شورک» به شذی حماد، روزنامه‌نگار فلسطینی،این جایزه را پس گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، این اتفاق پس از تحریک اسرائیل علیه وی با ادعای یهودستیزی،صورت گرفت،بنیاد تامسون رویترز در لندن روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این جایزه را از این خبرنگار فلسطینی پس گرفته است.

شذی حماد،هنگام اعلام موفقیت خود، این جایزه را به اسرای فلسطینی و خبرنگارانی که با گلوله های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند تقدیم کرد که آخرین آنها شیرین ابوعقله خبرنگار الجزیره بود.

این بنیاد گفت: این تصمیم پس از انتشار پستی در شبکه های اجتماعی در حساب فیس بوک حماد گرفته شد که بیانگرحمایت از ایدئولوژی هیتلر در سال ۲۰۱۴ بود.

این بنیاد به یک نشریه دوم نیز مربوط به سال ۲۰۱۴ اشاره کرد که در آن گفته بود حماد از زبان یهودی ستیزانه افراطی استفاده کرده است. این بنیاد و صندوق یادبود کورت شورک پست های حماد را نفرت پراکنی توصیف کردند و گفتند که باید این اقدام را به منظور محافظت از یکپارچگی جوایز کورت شورک انجام دهند.

نهادها و شخصیت‌های اسرائیلی اعطای این جایزه به روزنامه‌نگار ساکن کرانه باختری را محکوم کرده بودند.

یکی از برجسته‌ترین این سازمان‌ها، سازمان رسانه‌ای آمریکایی-اسرائیلی «Honest Reporting» است که در گزارشی نوشت: حماد سابقه طولانی در اظهار نظرهای نگران کننده در حساب های در شبکه های اجتماعی خود داشت،از جمله شوخی های مکرر در مورد آدولف هیتلر، تمجید از تروریست های فلسطینی که یهودیان بی گناه را کشتند، و انکار حق موجودیت اسرائیل.

بعد از پس گرفتن جایزه بین المللی از شذی حماد، سازمان اسرائیلی ناتوانی حماد در دریافت پاداش مالی ۵۰۰۰ دلاری و ناتوانی وی در شرکت در کنفرانس سالانه بنیاد تامسون رویترز در لندن را جشن گرفت.

اصل مطلب را اینجا مشاهده کنید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن