اخبارخارجی

پیشنهاد جنجالی یک مقام پلیس دبی/شرط سودان برای عادی سازی مناسبات با اسرائیل/درخواست ۴۱ سازمان کویتی از پارلمان این کشور/۹۸ غیرنظامی طی دو هفته قربانی حملات طالبان شده‌اند/مواضع ثابت کویت در رابطه با اسرائیل

آوای سنت: بسته خبری چند خبر آوای سنت دربرگیرنده خبرهای مهم منطقه و جهان اسلام است.

پیشنهاد جنجالی یک مقام پلیس دبی

«ضاحی خلفان» رئیس پلیس سابق دبی و معاون کنونی آن و از نزدیکان «محمد بن زاید» یک نمونه جدید از خوش‌خدمتی امارات به رژیم صهیونیستی و یک راه‌حل عجیب برای پایان دادن به درگیری‌های فلسطینی ــ صهیونیستی ارائه داد.

ضاحی خلفان با نوشتن توییتی خواستار ایجاد یک دولت واحد فلسطینی ــ اسرائیلی شده گفت: «خوشحال می‌شوم که به سران اسرائیلی و فلسطینی یک ابتکار برای حل درگیری‌های دو طرف پیشنهاد کنم و آن ترکیب دو ملت باهوش در یک دولت واحد با رعایت حقوق بشر است».

وی افزود: «ادغام فلسطینی‌ها با اسرائیلی‌ها در یک دولت واحد آرزوی من است؛ زیرا این یک راه‌حل عادلانه و انسان‌دوستانه است و همه شما اهل این سرزمین هستید».

ضاحی خلفان پیش از این نیز خواستار عضویت رژیم صهیونیستی در اتحادیه عرب و تغییر نام این اتحادیه به «اتحادیه کشورهای خاورمیانه» شده بود.

شرط سودان برای عادی سازی مناسبات با اسرائیل

پایگاه عبری زبان “واللا” اسرائیل مدعی شد که جلسه سه جانبه میان سودان، امارات و آمریکا برگزار خواهد شد. واللا نوشت: سودان در ازای [دریافت کمک نقدی] موافقت خود با عادی‌ سازی روابط با اسرائیل را بررسی می‌کند.

پیش از این پایگاه خبری اعلام کرده بود که یکشنبه شب نمایندگان آمریکا، امارات و سودان در ابوظبی برای تصمیم‌گیری در خصوص برقراری رابطه رسمی خارطوم و تل‌آویو باهم دیدار می‌کنند و سودان خواستار دریافت یک میلیارد دلار کرده است.

براساس این گزارش، اگر آمریکا درخواست سودان را بپذیرد، در چند روز آینده بیانیه‌ای در خصوص برقراری رابطه خارطوم و تل‌آویو منتشر می‌کند.

درخواست ۴۱ سازمان کویتی از پارلمان این کشور

۴۱ سازمان در کویت روز دوشنبه از پارلمان این کشور خواستند قانونی را تصویب کند که براساس آن عادی سازی روابط با اسرائیل جرم محسوب شود.

سازمان های مذکور که غیر دولتی هستند و مهمترینشان «انجمن وکلا»، «انجمن معلمین» و «انجمن اقتصادی کویت» هستند، درخواست مذکور را در بیانیه مشترکی مطرح کرده اند.

این سازمان ها در بیانیه خود عنوان کردند: صدایمان را با فرزندان ملت آزاد کویت یکی می کنیم و از مجلس امت و دولت می خواهیم که فورا قانونی را تصویب کنند که براساس آن عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی جرم محسوب شود.

سازمان های مذکور با تاکید بر رد هر نوع عادی سازی روابط با اسرائیل و یا امضای هرگونه توافق صلاح با آن تحت هر دلایلی تاکید کردند که هرگونه تلاش برای کشاندن کشور به  چنین باتلاق متعفنی را رد می کنیم.

۹۸ غیرنظامی طی دو هفته قربانی حملات طالبان شده‌اند

وزارت امور داخله می‌گوید، طی دو هفته گذشته، ۹۸ غیرنظامی بر اثر حملات طالبان کشته شده‌اند.

طارق آرین؛ سخنگوی این وزارت امروز (دوشنبه، ۳۱ سنبله) در توییتی گفت که در این مدت ۲۳۰ غیرنظامی دیگر از سوی طالبان زخمی شده‌اند.

به گفته او این شمار از غیرنظامیان در ۲۴ ولایت کشته و زخمی شده‌‌اند که بیشترین تلفات به افراد ملکی در ولایت‌های ننگرهار و تخار وارد شده‌است.

طالبان تاکنون در این مورد چیزی نگفته‌اند؛ اما در گذشته این گروه تلفات غیرنظامیان در حملات شان را رد کرده‌اند.

حملات این گروه علیرغم آغاز مذاکرات صلح همچنان ادامه دارد.

مواضع ثابت کویت در رابطه با اسرائیل

اظهارات اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه ممکن است کشور بعدی که روابط دیپلماتیک با اسرائیل برقرار می‌کند کویت باشد، واکنش‌های گسترده‌ای را در پی داشت.
به دنبال این اظهارات، دولت کویت اعلام کرد که موضعش در برابر رژیم صهیونیستی ثابت است و تغییر نکرده است و کویت آخرین کشوری خواهد بود که با این رژیم، روابط دیپلماتیک برقرار می‌کند.
منابع کویتی همچنین تأکید کردند که کویت تا کنون با هیچ گونه فشاری برای تغییر مواضع ثابت خود برای عادی سازی روابط با اسرائیل مواجه نشده و موضع کویت، مسئله‌ای حاکمیتی است و تغییر نکرده است.
بنا بر اعلام منابع کویتی، این کشور همچنان در کنار ملت فلسطین برای دستیابی به حقوق کاملش ایستاده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن