اخبارداخلی
موضوعات داغ

پیش بینی یک سایت خبری درباره وضعیت وزیران پیشنهاد شده در مجلس

احتمال رای نیاوردن یک تا سه نفر از افراد معرفی شده زیاد است

آوای سنت : مجلس این هفته تکلیف کابینه سید ابراهیم رییسی را مشخص می کند و نظرش را در مورد ۱۹ وزیر پیشنهادی اعلام خواهد کرد. پیش بینی می شود از بین وزرای پیشنهادی ۸ نفر به راحتی و با آرا بالا به کرسی وزارت برسند.

به گزارش «تابناک»، مطابق با پیش بینی ها، ۶ نفر از آنها هم به هرترتیب رای مجلس را خواهند گرفت و ۵ گزینه پیشنهادی روی لبه تیغ خواهند بود و احتمالا نمایندگان به یک تا ۳ نفر از گزینه های رییس جمهور رای اعتماد نخواهند داد.

روز گذشته «تابناک» در گزارشی نوشته بود: سردار وحیدی وزیر پیشنهادی کشور، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر پیشنهادی دفاع، امیر عبداللهیان وزیر پیشنهادی وزرات امور خارجه، عزت‌الله ضرغامی وزیر پیشنهادی گردشگری و میراث فرهنگی، سیدرضا فاطمی‌امین وزیر پیشنهادی صمت، امیرحسین رحیمی وزیر پیشنهادی دادگستری، سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی و رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، جزو وزرایی هستند که هم اکنون با اقبال بالایی از سوی نمایندگان مواجه هستند و احتمالا ۵ نفر از این افراد با بالای ۲۲۰ رای از مجلس سکان وزارت را به دست می‌گیرند.

از سوی دیگر، اسماعیل خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات، سیداحسان خاندوزی وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، جواد اوجی وزیر پیشنهادی نفت، علی‌اکبر محرابیان وزیر پیشنهادی نیرو و عیسی زارع‌پور، وزیر پیشنهادی ارتباطات جزو گزینه‌هایی هستند که هرچند بعضا به سختی اما پیش بینی می شود می‌توانند از سد مجلس بگذرند.

طبق آنچه از فضای مجلس مشخص است، شرایط برای رای اعتماد به حسین باغ‌گلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مساعد نیست و سیدحمید سجادی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، بهرام عین‌اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمدعلی زلفی‌گل وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری و حجت‌الله عبدالملکی وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز اکنون موقعیت تثبیت شده‌ای در مجلس ندارند و احتمالا اگر نتوانند نظر نمایندگان را جلب کنند، جزو گزینه‌هایی خواهند بود که به کرسی وزرات نخواهند رسید.

 

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن