اخبارداخلی

پیک‌های جدید کرونا ناشی از غفلت در رعایت پروتکل‌های بهداشتی است

ضرورت تسریع در تزریق واکسن کرونا

آوای سنت : امام جمعه سنندج گفت: پیک‌های جدید کرونا ناشی از غفلت مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

ماموستا فایق رستمی اظهار کرد: متاسفانه با گذشت بیش از ۱۹ ماه از شیوع کرونا ویروس در جهان و کشور جامعه بشری همچنان درگیر این ویروس خطرناک است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش آمار فوتی‌ها و مبتلایان به این ویروس در کشور ما بیانگر این واقعیت درناک است که مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی توجه بوده و این موضوع جامعه را با چالش جدی مواجه کرده است.

وی اضافه کرد: اگر چه با تلاش‌های کادر پزشکی بخش زیادی از مبتلایان به این ویروس از چنگال کرونا نجات پیدا می‌کنند اما تاثیرات این بیماری روی بدن انسان همچنان باقی می ماند از این رو رعایت نکات بهداشتی برای مقابله با این ویروس باید اولویت همه باشد.

امام جمعه سنندج با تاکید براینکه نابودی این ویروس خطرناک، نیازمند جدی گرفتن آن و رعایت مسائل و پروتکل‌های بهداشتی است، عنوان کرد: باید جدی‌تر از قبل با تعامل بین دستگاه‌های مسوول، کادر درمان و مردم، در این برهه زمانی گام برداشت تا بتوان بر ویروس کرونا فائق بیایم و از این شرایط با آسیب‌پذیری کمتر عبور کنیم.

ماموستا رستمی اضافه کرد: تسریع در روند تزریق و دریافت واکسن کرونا از دیگر نکات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد خوشبختانه ظرفیت های لازم در این خصوص فراهم شده مردم باید هرچه زودتر در این زمینه اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون همگانی و رعایت نکات بهداشتی تنها راهی است که جامعه بشری را به حالت عادی باز می گرداند از این رو همه باید در این راستا به وظیفه خود عمل کنند.

وی اضافه کرد: با تلاش دانشمندان ایرانی چندین نمونه واکسن کرونا تولید شده که همگی اینها امتحان خود را پس داده‌اند مردم بی توجه به برخی شایعات هرچه سریع‌تر نسبت به دریافت دو نوبت واکسن خود بر اساس اولویت‌بندی‌ها اقدام کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن