اخبارخارجی

چامسکی: اسلام هراسی کشنده ترین شکل را در هند به خود گرفته است

آوای سنت : زبان شناس ،محقق مشهور و منتقد سیاست های آمریکا گفت که اسلام هراسی کشنده ترین شکل را در هند به خود گرفته است و حدود ۲۵۰ میلیون مسلمان هندی را به اقلیت تحت تعقیب و مورد آزار و اذیت تبدیل کرده است.

به نقل از « dawn»،پروفسور «نوام چامسکی»، زبان شناس ،محقق مشهور و منتقد سیاست های آمریکا گفت که اسلام هراسی کشنده ترین شکل را در هند به خود گرفته است و حدود ۲۵۰ میلیون مسلمان هندی را به اقلیت تحت تعقیب و مورد آزار و اذیت تبدیل کرده است.

این نویسنده و فعال مشهور در یک پیام ویدئویی به یک وبینار که توسط موسسه فناوری ماساچوست برگزار شده است، گفت: آسیب شناسی اسلام هراسی در سراسر غرب در حال رشد است و کشنده ترین شکل خود را در هند به خود می گرفته است.

به غیر از چامسکی، چند دانشگاهی و فعال دیگر در وبینار با موضوع تشدید سخنان نفرت انگیز و خشونت در هند شرکت کرده بودند.

چامسکی همچنین گفت که رژیم ملی گرای هندوی «نارندرا مودی»، نخست وزیر هند به شدت جنایت ها را در کشمیر تحت اشغال هند تشدید کرده است.

وی با بیان اینکه جنایات کشمیر سابقه طولانی دارد، افزود: این کشور اکنون یک سرزمین اشغال شدهبه طور  وحشیانه است و کنترل نظامی آن از جهاتی شبیه فلسطین اشغالی است.

چامسکی گفت که وضعیت در جنوب آسیا دردناک است اما با این حال، امید و فرصت هایی برای از بین بردن رنج و عذاب مردم جنوب آسیا وجود دارد، اما نه برای مدت طولانی.

آناپورنا منون، نویسنده و مدرس هندی در دانشگاه وست مینستر، از جامعه بین‌المللی خواست تا بر وضعیت آزادی مطبوعات در هند تمرکز کند، زیرا تحت حکومت حزب بهاراتیا جاناتا (BJP)، این وضعیت به یک نگرانی تبدیل شده است.

منون گفت: «وضعیت در این سرزمین بسیار نگران‌کننده است، زیرا چهار روزنامه‌نگار در سال ۲۰۲۲ صرفا به خاطر انجام وظیفه‌شان کشته شده‌اند،

وی تاکید کرد که خبرنگاران به‌ویژه زنان در معرض انواع انتقام‌جویی از جمله آزار و اذیت، بازداشت غیرقانونی و خشونت پلیس قرار گرفته‌اند.

وضعیت در کشمیر اشغالی حتی از این هم وخیم تر است ؛ جایی که روزنامه نگاران به طور معمول با بازجویی پلیس، ممنوعیت گزارش دهی، تعلیق خدمات اینترنتی و محدودیت های مالی مطابق با «سیاست رسانه ای» اخیر BJP مواجه می شوند.

خانواده عکاس روزنامه‌نگار مستقر در سریناگر به نام  «مسرت زهرا»، مورد آزار و اذیت و ارعاب پلیس هند قرار گرفتند، زیرا سرکوب مطبوعات در کشمیر همچنان در حال تشدید است.

جان سیفتون، مدیر دفاع از آسیا در دیده بان حقوق بشر (HRW) گفت که بزرگترین تهدید برای قانون اساسی هند، ترویج مذهب اکثریت توسط دولت هند و به ضرر اقلیت ها است.

او گفت:  حزب بهاراتیا جاناتا و وابستگان آن اظهارات نفرت انگیزی را علیه مسلمانان انجام می دهند تا رأی هندوها را در نزدیکی انتخابات جلب کنند.

این مقام سازمان دیده بان حقوق بشر گفت که دولت BJP قوانین و سیاست هایی را اتخاذ کرده است که به طور سیستماتیک علیه اقلیت های مذهبی و سایر گروه ها تبعیض قائل می شود و همچنین به منتقدان خود انگ می زند.

سیفتون گفت که پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، یوتیوب و تیک‌توک در کنترل نفرت، شکست خورده‌اند.

او گفت که کنگره ایالات متحده باید بر دولت هند فشار بیاورد تا نگرانی های خود را در قبال نقض حقوق بشر و اقلیت ها در هند بیان کند.

آنگانا چاترجی، انسان شناس و محقق هندی در دانشگاه برکلی، کالیفرنیا، گفت که تعصبات نهفته در دولت ملی گرای هندو به نهادهای مستقل مانند پلیس و دادگاه نفوذ کرده است و گروه های ملی گرا را برای تهدید، آزار و حمله به اقلیت های مذهبی  با مصونیت از مجازات قدرت می دهد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن