اخبارخارجی

چاپ نخستین قرآن با قرائت‌های دهگانه در کویت برای نخستین بار در جهان

آوای سنت : اداره نظارت بر چاپ و انتشار قرآن کویت نخستین قرآن با قرائت های دهگانه را برای نخستین بار در جهان چاپ و منتشر کرد.

به نقل از خلیج آنلاین، مبارک الحیان، سخنگوی اداره عمومی نظارت بر چاپ و انتشار قرآن کریم در کویت گفت: این اداره نخستین چاپ از مصحف کویت با ۱۰ قرائت را که در نوع خود در جهان اسلام است، منتشر کرده است.

روزنامه الرای به نقل از الحیان نوشت: این قرآن حاوی ۱۰ قرائت قرآن است که در دو طرف آن به روش واضح و مرتب و اعراب گذاری شده و با خط عثمانی قرار دارد.

الحیان گفت: در این قرآن همه قرائت های صحیح به خط عثمانی ذکر شده سات و در جدولی همه روش های قرائت با رنگ های زیبا و واضح تشریح شده است که خواننده این قرآن آن را می فهمد.

این اداره بر چاپ این قرآن نظارت داشته است تا پژوهشگر و قاری بتواند قرائت های مختلف را استخراج کند و همچنین تنها با مراجعه به همان صفحه به روش آسان را مشاهده کند.

وی افزود: چاپ ترجمه قرآن به زبان های مختلف،  قرآن کویت، تفسیر نعمه المنان، پروژه بازنگری قرآن ها و پروژه کتابخانه دیجیتال از جمله دستاوردهای این اداره است.

الحیان برتصمیم این اداره برای ادامه برنامه ها به منظور تحقق دستاوردهای دیگر که به نشر قرآن و سنت بین اقشار جامعه کمک می کند، تاکید کرد.

اداره عمومی نظارت بر چاپ و نشر قرآن و سنت نبوی و علوم آنها بر چاپ، انتشار و تدریس آنها توجه دارد. همچنین دوره های تخصصی و فعالیت های آموزشی و علمی را با استفاده از بهترین ابزارها و فناوری های مدرن نوشتاری، سمعی و بصری داخلی و جهانی برگزار می کند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن