اخبارخارجی

چرا نسل Z طرفدار سرسخت فلسطین و ضد اسرائیل است؟

نویسنده آمریکایی تیک تاک را متهم کرد

آوای سنت : خوان ویلاسمیل ، نویسنده جوان ، یکی ازهمکاران موسسه مطالعات بین دانشگاهی در The Spectator World و یکی از همکاران سازمان صدای جوان ، در مقاله ای که در وب سایت روزنامه آمریکایی The Hill منتشرشد،این سوال رامطرح کرد.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، نسل Z اصطلاحی است که به نسل جوان کمتراز سی سال یاحداکثرسی ساله ها اطلاق می شود،نویسنده می‌گویدکه نسل Z درمقایسه با مسن ترهای آمریکایی‌نسبت به حمایت از اسرائیل دچارشک و تردید شده است

به عنوان مثال ، در پلتفرم تیک تاک که نیمی از کاربران آن زیر ۳۰ سال سن دارند، هشتگ #freepalestine (فلسطین آزاد) ۳۱ میلیارد باربه اشتراک گذاشته شده است،این هشتک ۵۰ بار بیشتر ازهشتگ #standwithisrael (حمایت از اسرائیل) انتشار یافت که۵۹۰ میلیون بار به اشتراک گذاشته شده است،نویسنده می گوید:بیشتر این ویدیوهای کوتاه توسط نوجوانانی فیلمبرداری شده است که اطلاعات کاملی از درگیری اسرائیل با غزه ندارند.

او معتقد است همه این اتفاقات در فضایی رخ داد که  آمریکایی‌های مسن‌تر هنوز تیک تاک را پلتفرمی می‌دانند که نوجوانان ویدیوهای رقص های بی ارزش را درآن به اشتراک می گذارند. او معتقد است زمان آن رسیده است مسن ترهای آمریکایی پلتفرم تیک تاک را به عنوان یک منبع رسانه ای ببینند که دیدگاه فرزندانشان را نسبت به جهان شکل می دهد.

ویلاسمیل معتقد است که به احتمال زیاد دلیل کمپین وحشیانه علیه برنامه تیک تاک در ایالات متحده و سایر جوامع غربی همین است.اومی‌گوید اکنون دیدگاهی در ایالات متحده وجود دارد مبنی بر اینکه اپلیکیشنی که برنوجوانان آمریکایی تاثیرگذاشته وآنها را متقاعدکرده که ناگهان در تاریخ و سیاست خاورمیانه متخصص شده‌اند، ارزش جدی گرفتن دارد.

اصل خبر را اینجا مشاهده نمایید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن