اخبارخارجی

چهل‌ودومین مسابقات بین‌المللی قرآن عربستان ، شهریورماه برگزار می‌شود

آوای سنت : چهل‌ودومین مسابقات بین‌المللی حفظ، تلاوت و تفسیر قرآن کریم «ملک عبدالعزیز» به همت وزارت امور اسلامی، تبلیغ و ارشاد عربستان در مسجدالحرام برگزار می‌شود.

به نقل از sayidaty.net، این مسابقات با نظارت سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه عربستان از ۱۴ تا ۲۵ ماه صفر سال ۱۴۴۴ هجری قمری(شهریورماه ۱۴۰۱) برگزار می‌شود و قرار است نمایندگان کشورهای مختلف جهان در آن شرکت کنند.

این مسابقات ۵ رشته خواهد داشت و ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال سعودی به عنوان جایزه به برترین‌های هر پنج رشته اهدا خواهد شد.

عبداللطیف بن عبدالعزیز آل شیخ، وزیر امور اسلامی، تبلیغ و ارشاد عربستان و ناظرکل این مسابقات در این باره گفت: هدف از این رقابت‌ها تشویق فرزندان مسلمان در کشورهای مختلف جهان به حفظ و تلاوت قرآن و تقویت ارتباط مسلمانان با کلام وحی است و بیش از چهار قرن است که این هدف را در این رقابت معنوی دنبال می‌کنیم.

وی افزود: جوایز این دوره از مسابقات نسبت به سال گذشته افزایش یافته و رشته حفظ کل قرآن با قرائات سبع متواتر(قرائات هفت‌گانه قرآن) از رشته‌های جدیدی است که به مسابقات اضافه شده است.

عبداللطیف بن عبدالعزیز آل شیخ تصریح کرد: این رقابت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توصیه‌شده برای پیشگیری از کرونا برگزار خواهد شد و وزارت امور اسلامی، تبلیغ و ارشاد عربستان، دعوتنامه‌های شرکت در مسابقه را برای سازمان‌های دولتی، وزارتخانه‌ها، انجمن‌ها و نهادهای رسیدگی به امور مسلمانان کشورهای مختلف ارسال کرده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن