اخبارداخلی

کاهش آسیب‌های اجتماعی در گرو فرهنگ‌سازی است

آوای سنت : استاندار سیستان و بلوچستان گفت: متولیان فرهنگی باید با فرهنگ سازی به کاهش و کنترل آسیب‌ها کمک کنند.

محمد کرمی در نشست با مدیرکل و معاونین بهزیستی استان بر برنامه‌ریزی و تلاش جدی متولیان فرهنگی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد و گرفتار شدن اقشار جامعه در این گونه منجلاب ها نیازمند فرهنگ سازی‌های مستمر است و عملکرد دستگاه‌ها در این زمینه باید هر روز متفاوت‌تر از گذشته باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: عملکرد دستگاه‌های متولی باید به گونه‌ای باشد که به کاهش و کنترل آسیب‌ها منجر شود و برای این منظور باید تاثیر آن در جامعه مورد ارزیابی و نظارت مستمر قرار گیرد.

وی با اشاره به عملکرد مراکز ترک اعتیاد بیان داشت: وجود تعداد متعدد مراکز ترک اعتیاد به عنوان مرکز کسب درآمد و حضور چند باره معتادین در این مراکز پسندیده نیست بلکه عملکرد این مراکز به گونه‌ای باشد که همراه با مهارت آموزی و توانمندسازی فرد برای وارد شدن به بازار کار باشد.

وی با بیان اینکه مردم و خیرین ظرفیت‌های بسیار خوبی برای همراهی دستگاه‌های اجرایی در حوزه کاهش آسیب‌ها دارند، افزود: مردم به لحاظ اعتقادی علاقه‌مندند که در کار خیر مشارکت داشته باشند و اگر زمینه فراهم شود حتماً مشارکت می‌کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: باید این ظرفیت مردمی را به کار بگیریم چرا که کمک‌های اندک افراد در کنار هم تبدیل به منابع هنگفتی می‌شود.

کرمی مولد سازی و استفاده از ساختمان‌ها و امکانات دولت را یکی دیگر از ظرفیت‌های موجود در جهت کمک به کاهش آسیب‌ها و درآمدزایی عنوان کرد و گفت: تبدیل ساختمان‌های بلا استفاده به فضای تجاری و ایجاد اشتغال می‌تواند بخشی از منابع مالی مورد نیاز در جهت کاهش معضلات اجتماعی را تامین کند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن