اخبارداخلی

کرونا در ایران؛ نمایندگان گیلان: وضعیت اضطراری است

آوای سنت : با شیوع ویروس کرونا در استان گیلان و وخیم‍تر شدن وضعیت در این منطقه، اعضای مجمع نمایندگان این استان در مجلس در نامه‌ای به رئیس مجلس و وزیر بهداشت ایران وضعیت را “اضطراری” خوانده و “خواستار تشدید کمک‌های ستاد ملی مقابله با کرونا به استان شدند”.

نمایندگان گیلان در مجلس با اشاره به جلسه ای که با استاندار گیلان و نماینده ویژه وزارت بهداشت در استان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی داشته اند خواستار “قرنطینه” کردن این استان و “تعطیلی ادارات” شدند.

همچنین در این نامه از “نیاز فوری به لوازم حفاظت شخصی برای کادر درمانی و خدماتی بیمارستان‌ها” و ایجاد بیمارستان سیار و از کمبود ماسک و دستکش نوشته شده است.

از دیگر مواردی که نمایندگان گیلان خواهان رسیدگی به آن شده اند “تصمیم‌گیری جدی در خصوص چگونگی ساعات کاراصناف، فروشگاه‌ها” بوده و “تشکیل میز بحران برای استان گیلان در وزارت بهداشت و مشخص شدن یکی از معاونین وزیر بهداشت جهت پاسخگویی و پیگیری ویژه”.

مسئولان اعلام کرده‌اند که جاده‌های ورودی به شهرهای استان‌ گیلان برای کنترل شیوع کرونا بسته شده و از مردم خواسته‌اند از سفر به استان‌های شمالی در تعطیلات اکیدا خودداری کنند.

جبار کوچکی‌نژاد، یکی از نمایندگان رشت در مجلس ایران روز شنبه رشت را “بحرانی‌ترین شهر درگیر با ویروس کرونا در کشور و شاید هم در جهان” توصیف کرد و گفت مردم باید آگاه باشند که “در شرایط بسیار حادی قرار داریم.‌”

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده دیگر رشت هم دیروز از افزایش تصاعدی مبتلایان به کرونا در رشت و گیلان خبر داد و از نبود امکانات پزشکی و بهداشتی در این منطقه انتقاد کرد.

آقای ایمن‌آبادی گفت آمار مبتلایان و قربانیان کرونا “بسیار وحشتناک است و حتی کیت آزمایش برای اخذ تست از اشخاص مشکوک به این ویروس نیز در دسترس نیست”.

او گفت باید “انگشت اتهام را به سمت کسی برد که در ابتدای شیوع ویروس در کشور مانع قرنطینه شهر قم شده است.”

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن