اخبارخارجی
موضوعات داغ

کشف بقایای قوم لوط در اردن

آوای سنت : دانشمندان،شهرقوم لوط را در اردن را کشف کردند: دلیل تخریب آن انفجار شهاب سنگی هزار برابر قوی تر از بمب هیروشیما بود.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت چندین سال پیش ، باستان شناسان،حفاری ها را در شهر باستانی تل الحمام (شهر قوم لوط) واقع در شمال شرقی بحرالمیّت(۴۰ کیلومتری امان ،پایتخت اردن)آغاز کردند.

دانشمندان شواهدی یافتند که نشان می دهد این شهر درسال ۱۶۵۰ قبل از میلاد به طور کامل در نتیجه انفجار یک شهاب سنگ تخریب شده است.

تحقیق این پژوهشگران نشان می دهددانشمندان پس از سالها توانستند یک لایه سیاه با ضخامت حدود ۱۵ متر ،از زغال چوب ،خاکستر،آجرهای مذاب و ظروف سفالی با قدمت ۳۶۰۰ سال کشف کنند.

بر اساس گزارش وب سایت Ammon News ، این کشف نشان می دهد که این شهردر معرض طوفانی از جنس آتش قرار گرفت که آن را به طور کامل نابود کرد ، مانند انفجاری که در سال ۱۹۰۸ در منطقه پودکامنا تونگوسکا در روسیه رخ داد.

دانشمندان در ابتدا معتقد بودند که علل این فاجعه ممکن است فوران آتشفشان ، زلزله ، آتش سوزی یا جنگ باشد.اما همه این عوامل باعث ذوب شدن فلزات ، آجر و گلدان های سرامیکی نمی شوند. آزمایشات آزمایشگاهی نشان داد که این امر فقط در دمای ۱۵۰۰ درجه سانتیگراد و بالاتر اتفاق می افتد.

دانشمندان کشورهای آمریکا، کانادا و جمهوری چک در این مطالعه شرکت کردند ،این گروه متشکل از باستان شناسان ، زمین شناسان ، ژئوشیمیست ها ، ژئومورفولوژیست ها ، کانی شناسان ، دیرینه شناسان ، رسوب شناسان ، کارشناسان تاثیر فضا و پزشکان بودند.

علاوه بر این ،آنها کشف کردند که شهر با انفجار یک شهاب بزرگ و با همان مکانیزمی که در منطقه تونسکایا روسیه اتفاق افتاد ، تخریب شد.

بر اساس محاسبات کارشناسان ،گلوله آتشین در بالای شهر و در ارتفاع حدود چهار کیلومتری از سطح زمین شکل گرفت.نیروی انفجاری که در این منطقه شکل گرفت هزار برابر بیشتر از نیروی انفجار بمب اتمی در هیروشیما بود که بلافاصله منجر به آتش سوزی  کل شهر شدو به دنبال آن موج عظیمی به وجود آمد که تمام ساختمانها را ویران و همه موجودات زنده در آنها را نابود کرد.

پس از حدود یک دقیقه،شعله های آتش به شهر اریحا در ۲۲ کیلومتری غرب تل الحمام رسید که باعث فرو ریختن دیوارهای آن و سوختن کامل شهر شد.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن