اخبارخارجی

کویت ابلاغ کرد؛ ممنوعیت استفاده از موبایل برای قرائت قرآن‌ در نماز تراویح

آوای سنت : وزارت اوقاف و امور اسلامی کویت در ابلاغیه‌ای برای ائمه جماعات مساجد تصریح کرد: استفاده از تلفن همراه برای خواندن سوره‌های قرآن در هنگام نماز تراویح ممنوع است.

به نقل از Ruetir، این ممنوعیت از سوی وزارت اوقاف و امور اسلامی کویت ابلاغ شده است. در بیانیه این وزارتخانه امامان جماعات مساجد برای اقامه نماز تراویح به خواندن سوره‌های قرآن حفظ شده تشویق شده‌اند.

این ابلاغیه بخشی از بخشنامه‌ای است که از سوی صلاح الشلاهی، دستیار معاون وزیر در امور مساجد، وظایف امامان جماعات را در نماز تراویح و فعالیت‌های ماه مبارک رمضان اعلام می‌کند.

در این بخشنامه آمده که حداقل مقدار توصیه شده برای خواندن قرآن در تراویح حداقل یک سوم از قرآن کریم است. این مقدار با در نظر گرفتن شرایط نماز جماعت توصیه شده است. علاوه بر این، امام جماعت باید مراقب باشد و از خواندن آیات با صدای بیش از حد بلند و همچنین تلاوت‌هایی که فراتر از قوانین استاندارد لحن است، خودداری کند.

تراویح نمازی است که مسلمانان اهل سنت در ماه رمضان و بعد از نماز عشاء می‌خوانند. نماز تراویح معمولاً در مسجد به جماعت خوانده می‌شود، هرچند افراد می‌توانند آن را در خانه نیز بخوانند. در بین اهل سنت رسم است که هر شب یک جزء قرآن را در این نمازها تلاوت کنند تا در پایان ماه رمضان، قرآن ختم شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن