اخبارخارجی

یک مقام اماراتی:غزه را حماس اشغالی کرده است نه اسرائیل!

آوای سنت : یک مقام اماراتی در اظهاراتی جنجالی ضمن رد اشغالگری اسرائیل در سرزمین های اشغالی، تاکید می کند که غزه را حماس اشغالی کرده است نه اسرائیل !

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت یک مقام اماراتی در گفتگو با یک روزنامه اسرائیلی گفت: حماس غزه را اشغال کرد.

یک روزنامه اسرائیلی در سالگرد اعلام توافق عادی سازی بین دو طرف با علی النعیمی رئیس کمیته دفاع ،امور داخلی و خارجی شورای ملی فدرال در امارات ، مصاحبه کرد.

النعیمی روز پنجشنبه در مصاحبه با روزنامه عبری”اسرائیل امروز” گفت که توافق عادی سازی فرصتی برای بازکردن درها، نه تنها برای اسرائیل و امارات ، بلکه برای کل منطقه است.وی افزود: امارات متحده عربی با گرمی و با دید باز از تغییرات استقبال کرد و این کارآسانی نیست،به گفته او پس از هفتاد سال رنج و درگیری باید گذشته را فراموش کنی و وارد مرحله جدیدی شوی.

وی درمورد جنگ اخیر اسرائیل با غزه گفت: یکی از بزرگترین اشتباهاتی که من بارها در باره حمله اخیر اسرائیل به غزه دررسانه ها دیده ام ، نحوه صحبت آنها در مورد غزه است به گونه ای که گویی اسرائیلی ها آن را اشغال کرده اند. وی گفت اینطور نیست،حماس غزه را اشغال کرده و مردم فلسطین در غزه به خاطر حماس رنج می برند نه اسرائیلی ها.

وی ادامه داد: چیزی که مردم نمی دانند این است که چه کسانی پشت بسیاری از رسانه هایی هستند که این گونه روایتگری می کنند؟ ،به گفته او افرادی که این روایت گمراه کننده را تأمین مالی می کنند، فقط برای محافظت از حماس و ایران کار می کنند.

وی افزود: بسیاری از ما حماس را محکوم کردیم و در اسرائیل نیز افرادی بودند که با جنگ مخالف بودند.

وی با اشاره به اینکه شکست دادن تاریخ دشوار است گفت :باید چشم مردم را باز کنیم و چیزهایی را که در چهل یا پنجاه سال گذشته ندیده اند به آنها نشان دهیم.

آوای سنت: امارات متحده عربی در اواخر دولت ترامپ با درخواست و فشار آمریکا به سمت عادی سازی مناسبات با رژیم اسرائیل حرکت کرد.

این اقدام امارات با واکنش تند افکار عمومی دنیای عرب مواجه شده است.

مقامات این کشور، با جنبش اخوان المسلمین ارتباط خوبی ندارند به همین علت نیز با حماس به عنوان زیر مجموعه فکری این جنبش مشکل دارند.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن