اخبارداخلی

۱۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای نیازمندان کردستانی هزینه شد

آوای سنت : مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذر، ۱۶ هزار میلیارد ریال برای کمک به نیازمندان و مددجویان زیرپوشش این نهاد در استان در بخش‌های مختلف هزینه شده است.

رضا طوسی در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: از اعتبار هزینه شده، پنج هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال کمک معیشتی به ۷۰ هزار خانوار تحت حمایت این نهاد بوده است.

وی با بیان اینکه ۳۱۰ میلیارد ریال نیز برای خدمات درمانی و بیمه های اجتماعی مددجویان هزینه شده است، گفت: پرداخت ۵۹۰ میلیارد ریال وام ضروری قرض الحسنه به تعداد ۲ هزار و ۹۰۰ مورد، ۶۹۰ میلیارد وام ودیعه مسکن به تعداد هزار و ۵۰۰ مورد و پرداخت ۴۰ میلیارد ریال اجاره مسکن به ۹ هزار مددجو از دیگر خدمات این نهاد در سال جاری به مددجویان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان ادامه داد: هزینه کرد ۴۲۰ میلیارد ریال برای کمک به ازدواج هزار و ۳۵۱ مددجو و پرداخت ۱۰۰ میلیارد ریال برای کمک به تامین هزار و ۷۰۰ مورد لوازم ضروری زندگی جزو خدمات کمیته امداد استان کردستان در سال جاری بوده است.

وی پرداخت چهار هزار و ۸۰۰ فقره تسهیلات اشتغالزایی به مبلغ چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال، کاریابی برای ۱۵۸ مددجو از طریق کارگاه ها و صاحبان مشاغل و آموزش فنی و شغلی هزار و ۴۰۰ مددجو را از دیگر خدمات این نهاد در سال جاری اعلام کرد.

طوسی یادآور شد: هزینه کرد ۴۶۰ میلیارد ریال برای خرید، ساخت و تعمیرات هزار و ۸۰۰ واحد مسکن مددجویی و پرداخت ۱۱۰ میلیارد ریال کمک هزینه تحصیلی و شهریه دانشجویان و دانش آموزان تحت حمایت از دیگر خدمات ۹ ماهه امسال بوده است.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال نیز از طریق خیران به نیازمندان اهدا شده است، افزود: معافیت سربازی ۱۱۲ مددجو، تامین انشعابات رایگان برای ساخت مسکن مددجویان، اهدای بسته‌های غذایی، توزیع غذای گرم، خدمات آموزشی و فرهنگی از دیگر خدمات این نهاد طی امسال بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان، اظهار کرد: این خدمات تنها بخشی از خدمات این نهاد در سال جاری بوده که درقالب کمک بلاعوض، تسهیلات و کمک خیرین برای نیازمندان و مددجویان این استان هزینه شده است.

هم اکنون ۱۶۵ هزار نفر از جمعیت استان کردستان در قالب ۷۵ هزار خانوار زیرپوشش نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که حدود ۱۰ درصد جمعیت استان را شامل می شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن