اخبارداخلی

۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای کردستان جذب شد

آوای سنت : رئیس سازمان صمت کردستان از جذب ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت جاده‌های دسترسی معادن این استان خبر داد.

بختیار خلیقی  اظهار داشت:در زمینه تجهیز، تکمیل زیرساخت‌های مناطق مجاور محدوده‌های معدنی علاوه بر تبصره ماده ۱۴ از طریق ایمیدرو ورود کرده و در مجموع ۱۸۰ میلیارد تومان برای آسفالت جاده‌های دسترسی معادن اعتبار جذب کرده‌ایم.

وی افزود: از این‌ میزان اعتبار، ۱۲۰ میلیارد تومان برای ۳ جاده دسترسی معادن قروه و ۶۰ میلیارد تومان نیز برای جاده صاحب سقز در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان صمت استان کردستان با بیان اینکه به‌منظور رفاه حال شهروندان، اولویت کاری “بهسازی و تکمیل جاده‌های دسترسی به معادن” است، گفت: در شهرستان قروه، در محور قصلان- سریش آباد ۳ کیلومتر جاده منتهی به قصلان آماده بهره‌برداری بوده و در هفته دولت یا سفر ریاست جمهوری افتتاح می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین ۳ کیلومتر جاده الوند قلی در بیجار نیز با ۱۶ میلیارد تومان اعتبار تا ۲۵ شهریورماه تکمیل و آماده افتتاح می‌شود.

خلیقی اعلام کرد: ۶.۲ کیلومتر جاده دسترسی معادن در مریوان نیز تا ۲۵شهریورماه جاری تکمیل و آماده بهره‌برداری شده و مردمان ۴ روستا از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

رئیس سازمان‌ صمت استان کردستان اظهار کرد: طراحی و مطالعات مسیر بلبان آباد – دهگلان نیز به عنوان بخشی از جاده‌های حمل و نقل معادن انجام شده و معدن باریت شاه نشین  با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و جذب بودجه مربوطه اقدام به عقد قراردادهای مربوطه جهت اصلاح هندسی، بهسازی رویه آسفالت موجود و تقویت محور خواهد شد./تسنیم

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن