اخبارداخلی

۲۱ هزار معلول جسمی و حرکتی زیر پوشش بهزیستی سیستان و بلوچستان هستند

آوای سنت : مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: حدود ۷۵ هزار معلول زیر پوشش این سازمان در استان هستند که ۲۱ هزار نفر را معلولان جسمی و حرکتی تشکیل می‌دهد.

عباسعلی اویسی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی در سال ۱۳۵۹ به دستور امام‌خمینی (ره) تشکیل شد تا به خانواده‌های بی‌سرپرست و کم‌درآمد کمک کند گفت: سازمان بهزیستی هم اکنون حدود ۷۵ هزار معلول را زیر پوشش خود در سیستان و بلوچستان قرار داده که از این تعداد حدود ۲۱ هزار نفر معلولان جسمی و حرکتی هستند.

وی بیان کرد: خوشبختانه با ظرفیتی که دولت سیزدهم و سازمان بهزیستی کشور در اختیار بهزیستی استان‌ها گذاشته زمینه‌ای فراهم شده تا همه معلولانی که در پشت نوبت خدمات مستمری سازمان بهزیستی قرار داشتند برای آنها خدمات مستمری پرداخت شود و زیر پوشش قرار گیرند.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: ممکن است پرونده‌های جاری که در دست بررسی برای چگونگی وضعیت کمیسیون‌ها باشد خدمات مستمری دریافت نکنند در غیر این صورت معلولی که پشت نوبت خدمات دهی باشد در استان نداریم.

وی اظهار کرد: در زمینه حق پرستاری با رشد حدود ۴۰۰ درصدی توانستیم تعداد قابل توجهی از معلولان جسمی، حرکتی، ذهنی شدید و ذهنی خیلی شدید سیستان و بلوچستان که نیازمند حق پرستاری بودند را زیر پوشش این خدمات بیاوریم.

اویسی تصریح کرد: امید که با پیگیری‌هایی که انجام می‌دهیم در آینده زمینه‌ای فراهم شود که همه معلولان جسمی، حرکتی شدید و خیلی شدید در سیستان و بلوچستان که نیازمند به سرویس و خدمات دهی هستند زیر پوشش خدمات قرار گیرند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن