اخبارداخلی

۲۵ درصد داوطلبان گلستانی مجلس اهل سنت هستند

نام نویسی ۱۰ درصدی بانوان

آوای سنت : رئیس ستاد انتخابات استان گلستان با اشاره به ثبت نام نهایی ۵۸۱ داوطلب حضور در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان گفت: ۲۵ درصد داوطلبان گلستانی مجلس اهل سنت هستند.

سید علی مهاجر شامگاه پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در گلستان اظهار کرد: از آغاز فرآینددوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۹۵۹ نفر در گلستان به عنوان متقاضی داوطلبی در این رخداد سیاسی وارد میدان شدند وی افزود: پس از بررسی مدارک و صحت سنجی مدارک ارائه شده از نهادهای آموزش عالی و مراکز حوزوی در پایان مدارک ۷۴۸ نفر مورد تایید قرار گرفت‌.

علی مهاجر گفت: در فرصت منظور شده یک هفته‌ای برای تکمیل نام نویسی، ۵۸۱ نفر از داوطلبان گلستانی نام نویسی خود را کامل کردند.

وی گفت : از مجموع افرادی که ثبت نام خود را نهایی کردند ۴۳۸ نفر معادل ۷۵ درصد از برادران و خواهران اهل شیعه و ۱۴۳ نفر معادل ۲۵ درصد از برادران و خواهران اهل سنت هستند.

رئیس ستاد انتخابات گلستان گفت از مجموع ثبت نام کنندگان برای دور دوازدهم مجلس شورای اسلامی در گلستان ۵۲۰ نفر مرد و ۶۱ نفر زن هستند.

وی ادامه داد ۳۷ نفر از افرادی که برای حضور در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گلستان نام نویسی کرده‌اند سابقه حضور در مجلس شورای اسلامی را دارند.

به گفته وی در بین ثبت نام کنندگان گلستانی ۴ جوان ۳۰ ساله و یک داوطلب ۶۸ ساله هم چشم می‌خورد.

مهاجر ادامه داد حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا با نام نویسی ۱۹۲ نفر بالاترین میزان حضور داوطلبان برای مجلس شورای اسلامی را دارد.

وی گفت بر اساس آمارها برای هر کرسی نمایندگی مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی ۸۳ نفر به رقابت خواهند پرداخت / دانشجو

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن