اخبارداخلی

۵۰۰ هزار تومان درآمد ماهیانه کوله بران

آوای سنت : جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی ، درباره وضعیت معیشتی کوله بران در آذربایجان غربی،گفت:حال اقتصادی کوله بران در استان آذربایجان غربی بسیار تاسف بار است بنابراین ازدولت تقاضا داریم به طریق اورژانسی به وضعیت نابسامان کوله بران با برنامه ریزی اقتصادی ورودکند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کوله بران در سرما وگرما تنها برای تامین معیشت اقتصادی خانواده شان دست به کوله بری می زنند تصریح کرد: سزاوار نیست با بی مهری تمام با کوله برانی که تنها برای تامین نیازهای اولیه معیشتی شان دست به کوله بری می زنند، برخورد قهری شود.

وی تصریح کرد: یکی از راهکارهای اساسی برای ساماندهی وضعیت کوله بران برنامه ریزی اساسی در حوزه استفاده بهینه از بازار چه های مرزی است اما متاسفانه دولت در این راستا اقدامات کاربردی مناسبی اتخاذ نمی‌کند.

محمود زاده ادامه داد:کوله بران فاقدهرنوع بیمه درمانی هستند بنابراین کوله بران درآذربایجان غربی مجبور هستند، هزینه های درمان در حوزه پزشکی را با نرخ آزاد پرداخت کنند بنابراین سوال بنده از مسئولان این است که عادلانه قضاوت کنند، چگونه کوله برانی که تنها حداکثر ماهی ۵۰۰ هزار تومان درآمد دارند، می‌توانند هزینه درمان در بخش خصوصی را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه انسداد مرزی بدون جایگزین شغلی به‌طور حتم برخی از کوله بران را مجبور می‌کند که از معابرغیررسمی کالا را وارد کشور کنند تصریح کرد: وضعیت معیشتی کوله بران به شدت بحرانی است وبا این اوصاف مشخص است که می بایست،هیئت دولت برای این افراد زحمتکش تمهیدات مکفی را در نظر بگیرد.

نماینده مردم مهاباد در مجلس با بیان اینکه کوله بران آذربایجان غربی تنها برای کسب ۵۰۰هزار تومان درماه جان خود را از دست می دهند افزود: مرزهای اقتصادی کشور نباید از فرصت سازی به عامل تهدید تبدیل شوند.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس با بیان اینکه بویژه افرادی که با مدارک کارشناسی ارشد، دکتری کوله‌بری می‌کنند،خواستار تغییر وضعیتشان با ایجاد فرصتهای اشتغال پایدار هستند یادآورشد: ثبات امنیت مرزی با ایجاد اشتغال پایدار برای مرزنشینان رابطه تنگاتنگ دارد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن