اخبارداخلی

درخواست مجمع فعالان مدنی اقوام و مذاهب برای مشارکت مردم در انتخابات

انتخابات مظهر اثرگذاری مردم در سرنوشت شان است

آوای سنت : مجمع فعّالان مدنی اقوام و مذاهب روز گذشته با صدور بیانیه ای اقشار مختلف جامعه را به مشارکت در انتخابات دعوت کرد.

متن بیانیه‌ی مجمع فعّالان مدنی اقوام و مذاهب به شرح زیر است:

به نام خداوند جان و خرد

«إِنَّ اللّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ» (رعد: ۱۱)

در میان شیوه‌های گوناگون مشارکت مردم در اداره کشور، انتخابات جایگاهی ویژه دارد و جلوه ای باشکوه از نقش جمهور مردم در تعیین سرنوشت خویش است.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا به‌درستی به مهم‌ترین و سرنوشت‌سازترین مسأله‌ی کشور تبدیل شده است. عدم احراز صلاحیت برخی نامزدهای ریاست جمهوری در کنار مشکلات عدیده به‌ویژه مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه و بعضاً سوء مدیریت‌ها، فضای انتخابات را تحت تأثیر قرار داده است.

بر این باوریم مشارکت فعالانه‌ی ملت بزرگوار ایران در گزینش رئیس‌جمهور آینده، تثبیت نقش و جایگاه صندوق رأی بوده و در کنار اهتمام جدی به شوراهای شهر و روستا به‌عنوان نماد حضور و اثرگذاری مستقیم مردم در مدیریت محلی و جغرافیای بومی، می‌تواند مسیر توسعه‌ی سیاسی و حرکت به‌سوی جامعه‌ی مدنی را پیش از پیش هموار کند.

اقوام ایرانی و پیروان مذاهب مختلف به‌ویژه اهل سنت از اقصی نقاط کشور همواره اثرگذاری خود را درصحنه‌های مختلف در پرتو مصالح کلان کشور نشان داده و به‌جای عزلت و گوشه‌نشینی، با اتخاذ رویکرد مشارکت فعال، پویایی خود را به نمایش گذاشته است. یقیناً این بار نیز می‌توانند از طریق صندوق‌های رأی، امیدوارانه در تعیین مسیر چهار سال آتی سهیم شوند و با دغدغه‌مندی و مسؤولیت شناسی نقش ماندگاری از خویش در این انتخابات بر جای بگذارند.

بر همین اساس ما جمعی از فعالان مدنی اقوام و مذاهب از عموم شهروندان از جمله جوانان و زنان فهیم، دعوت می‌کنیم بسان همیشه با شرکت در دو انتخابات پیش رو، ضمن تأکید مجدد بر اهمیت و درستی روش‌های دموکراتیک در تغییر مسؤولین، گامی جدی در تثبیت امنیت پایدار کشور عزیزمان ایران بردارند.

مجمع فعّالان مدنی اقوام و مذاهب

٢۶ خردادماه ١۴٠٠

منبع: اصلاح وب

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن