اخبارخارجی

اختلاف آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات وین

آوای سنت : منابع مطلع آمریکایی از اختلاف این کشور با اسرائیل بر سر پرونده اتمی ایران خبر دادند.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ،یک مقام دولت آمریکا در واشنگتن روز دوشنبه فاش کرد که سفر بنی گانتز وزیرجنگ اسرائیل و دیوید بارنیا، رئیس موساد به پایتخت آمریکا در هفته گذشته نشان داد که اختلافات عمیقی بر سر پیشنهادات برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران در صورت شکست مذاکرات وین وجود دارد.

این مقام آمریکایی گفت که اختلافات بر سر مخالفت واشنگتن باسناریوهای پیشنهادی در این دیدارها بوده که در آن بر لزوم توسعه طرح نظامی جدی واشنگتن برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران در اسرع وقت تاکید شده بود.

وی افزود: هیأت اسرائیلی تیم مذاکره کننده آمریکا در مذاکرات وین را متهم کرد که بدون دریافت چیزی به طرف ایرانی امتیاز داده است.

این مقام که نخواست نامش فاش شود، همچنین تصریح کرد که هیئت اسرائیلی نتوانسته است تیم شورای امنیت ملی به ریاست جیک سالیوان را متعهدکند که توافقی که در وین با ایران در حال مذاکره است شامل برنامه موشکی بالستیک این کشور نیز می شود.

وی گفت: عدم هماهنگی در مواضع آمریکا و اسرائیل به معنای عدم تعهد واشنگتن به امنیت اسرائیل نیست، بلکه رئیس جمهور جو بایدن از طریق دولت خود (وزیر دفاع آستین و ویلیام برنز، مدیر سیا) در مورد این خطر پیام تندی به اسرائیل ارسال کرد که هرگونه اقدام نظامی یکجانیه علیه تهران خطرناک است.

گانتز و بارنیا هفته گذشته با مقامات وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، سیا و وزارت خارجه آمریکا در خصوص پرونده هسته ای ایران که مذاکرات آنها برای احیای توافق در وین، پایتخت اتریش در حال انجام است، گفتگو کردند.

رویترز به نقل از یک مقام نظامی آمریکا گفت که در صورت شکست دیپلماسی با تهران، گفتگوها بر روی بحث درباره اقدامات نظامی احتمالی برای تخریب تاسیسات هسته ای ایران متمرکز خواهد شد.

اما جسیکا مک نالتی، سخنگوی پنتاگون،این موضوع را تکذیب کرد و گفت که آمریکا به طور معمول،رزمایش های مشترک نظامی با اسرائیل را با هدف مقابله با تهدیدات در منطقه انجام می دهد.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن